Projektledare för Anskaffning av Nytt Lönesystem - Tyresö Kommun
Avanzera AB / Datajobb / Tyresö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Tyresö,
Lidingö,
Värmdö,
Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Tyresö,
Lidingö,
Värmdö,
Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vi söker en engagerad och erfaren projektledare för Tyresö Kommuns kommande lönesystemsprojekt.
Bakgrund:
HR inom Tyresö Kommun ansvarar för utbetalning av ca 3500 löner varje månad. Det nuvarande lönesystemet, Heroma, fungerar som master för kommunens olika system, och dess förvaltning ligger inom Löneenhetens ansvarsområde. Kommunen planerar att upphandla ett nytt lönesystem, och förstudierapporten, inklusive processkartläggning och marknadsanalys, pågår med målet att ha det nya systemet i drift i juni 2025.
Publiceringsdatum2024-01-22Dina arbetsuppgifterUppdraget:
Som projektledare kommer du att ha ansvar för hela projektet, från att planera och leda implementeringen av det nya lönesystemet enligt fastställd införandeplan till att säkerställa att alla aspekter av projektet följer förutbestämda mål och deadlines. Du kommer att arbeta nära Lönechefen och löneenheten samt i samarbete med andra berörda verksamheter.
Ansvarsområden inkluderar att:
• Utarbeta en projektplan enligt Tyresös projektmodell.
• Säkerställa att projektet genomförs i enlighet med förstudien och ta fram krav och dokumentation för upphandlingen.
• Sätta mätbara mål för projektets olika faser och eventuellt utarbeta en utbildningsplan.
• Projektleda arbetsgrupper och använda omvärldsbevakning för att finna goda exempel på lösningar.
• Sammankalla och rapportera till styrgrupp samt sammanställa slutrapport över projektets beslut och leveranser.
BakgrundVi söker dig som har.
• Erfarenhet av att projektleda anskaffning, införande och implementering av större komplexa system, inklusive minst två lönesystem för kommuner eller regioner under de senaste fem åren.
• Förmåga att leda projekt mot överenskomna mål och stötta verksamheten i införandet av nya rutiner och arbetssätt.
• Delaktighet i upphandlingsprocesser i offentlig sektor som företrädare för verksamheten.
• Erfarenhet av projektledning eller utbildning inom projektledning som är IPMA-registrerad eller på annat sätt kvalitetssäkrad.
• God presentationsvana och förmåga att leda workshops.
Vidare ser vi gärna att du har:
• Erfarenhet av upphandlingsprojekt av lönesystem.
• Erfarenhet av HR+ lönesystem.
• Erfarenhet av implementering av lönesystem.
Om företagetAvanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.
Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder
https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1656".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avanzera AB (org.nr 556520-1182),
http://www.avanzera.se Kontakt Vera Wallentin
vera.wallentin@avanzera.se Jobbnummer 8410574
Observera att sista ansökningsdag har passerat.