Produktspecialist / teknisk rådgivare till Westcon
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
2018-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Produktspecialist / teknisk rådgivare till Westcon" (publicerad 2019-01-14) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2018-11-30FöretagetWestcon är en distributör av lösningar inom säkerhet, samarbete, nätverk och datacenter. Företaget omvandlar teknikförsörjningskedjan genom sina möjligheter inom Cloud, Services och Global Deployment. Genom ett fysiskt och digitalt distributionsnät utökar Westcon deras partners globala räckvidd. Företaget kombinerar expertkunskap och marknadskunskaper med branschledande partnerprogram.
Dina arbetsuppgifterSom produktspecialist agerar du teknisk rådgivare för Westcons kunder. Du följer med säljaren på möten där du finns till som ett tekniskt stöd, demonstrerar och håller i presentationer. Westcon erbjuder också sina återförsäljare din tekniska kompetens vilket innebär att du följer med återförsäljare på kundmöten. Du ansvarar även för att boka dina egna möten där du främst träffar personer på företag som har liknade roller som du själv där ni diskuterar vilken teknisk lösning som är bäst anpassad. När du inte är på möten tar du emot inkommande samtal och mejl gällande tekniska frågor samt förbereder och håller i utbildningar och webbinarium.
Du arbetar nära företagets säljare där du med din tekniska kompetens agerar rådgivare och stöttar gällande förfrågningar och offerter, vilket inkluderar att säkerställa att företagskunder erbjuds rätt lösning och till rätt pris. I början av din anställning får du en gedigen introduktion gällande systemen och tekniken. Du följer med säljare på kundbesök där du får möjlighet att skapa ditt nätverk.
Kvalifikationer• Eftergymnasial utbildning inom exempelvis teknik eller IT alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
• Arbetslivserfarenhet inom nätverk
• Flytande i tal och skrift i svenska och engelska
• B-körkort
• Arbetslivserfarenhet inom IT-säkerhet är meriterande
Vi tror att du som söker är en person med tekniskt intresse som trivs i en roll där du tar eget ansvar för utförande och kvalitet för de uppgifter du arbetar med. Du trivs med att arbeta mot mål och söker aktivt efter utmaningar. I och med att du i rollen har många kontaktytor trivs du i sociala sammanhang och är kommunikativ. Du tycker om att leverera god service och du anstränger dig för att hitta en kundanpassad och effektiv lösning. Vidare ser du ett värde i att arbeta i team tillsammans med kollegor.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='
https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: produktspecialist, teknisk rådgivare, rådgivare, nätverk, IT-säkerhet, teknik, nätverkstekniker, tekniker, support, teknisk support, försäljning, pre sales, IT, heltid, Stockholm
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinn Eiman Larsson
linn.eiman@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4485037
Observera att sista ansökningsdag har passerat.