Produktspecialist Cykel
Biltema Nordic Services AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
2014-06-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Produktspecialist Cykel" (publicerad 2020-10-23) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Biltema Nordic Services AB i Helsingborg,
Malmö,
Linköping eller i
hela Sverige Biltema erbjuder idag ett brett sortiment för hela familjen inom områdena Bil/MC, Båt, Fritid, Hem, Kontor/Teknik, Bygg, Bilvård, Verktyg. Biltema finns idag på fler än 100 platser i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Biltemas huvudsakliga marknadsföringsmedel är Biltemakatalogen som trycks i 16,5 miljoner exemplar per år.
Under 2012-2016 kommer Biltema öppna 66 nya varuhus i Norden.
Biltema Nordic Services AB är ett servicebolag inom Biltema med ansvar för produktutveckling, grafisk produktion och administrativ service åt Biltema varuhusen.
Rollbeskrivning
Rollen som Produktspecialist Cykel innebär assistans av produktutvecklingsarbetet inom område Cykel. Det innefattas bland annat av produkttestning, kvalitetskontroll samt ansvar för tillbehör och reservdelar inom sortimentet. Utöver det agerar du kundsupport och tekniskt säljstöd till våra varuhus samt kundservice, vilket bland annat kan vara ärenden kring reklamation och garanti.
Till vår katalog är du som Produktspecialist behjälplig med fotoarrangemang och katalogmaterial för produktområdet.
Ett par gånger om året reser du även utomlands i tjänsten.
Publiceringsdatum2014-06-04KvalifikationerFör att klara av rollen som Produktspecialist Cykel är det en förutsättning att du har minst 2 års erfarenhet från cykelbranschen och har omfattande sakkunskaper inom produktområdet. Vidare söker vi dig som har en gedigen teknisk kompetens.
Du är en person som gillar högt arbetstempo och har en stark drivkraft. Att hantera många frågor samtidigt är inga problem för dig och vi ser att du är strukturerad, ordningsam och stresstålig. Likaväl som du är bra på att samarbeta, är du även självständig och kan ta eget ansvar.
Du har en god datorvana och behärskar Office paketet. Externa kontakter kräver goda tal- och skrivkunskaper i engelska.
Har du tidigare arbetat med inköp och orderläggning är det ett plus. Att utbilda andra är du inte främmande för och kundvård och service är inget nytt för dig. Vi värdesätter din detaljandelsvana!
Det är viktigt att du delar Biltemas värderingar; Enkelhet, Sparsamhet, Handlingskraft, Ordning och Reda samt Flexibilitet.
Arbetsplats/Tillträde: Helsingborg/ 1 september eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidareanställning, heltid
Har du frågor kring tjänsten kontakta:Björn Appelqvist 010-490 15 66
Observera att vi inte tar emot ansökan via post eller mail. Välkommen och ladda upp ditt CV samt Personliga brev via vår hemsida
www.biltema.se/jobbUrval kommer att ske löpande, därför ser vi gärna att du skickar in din ansökan omgående.
Arbetstider och omfattningHeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-06-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktBjörn Appelqvist +46 10-490 15 66
FöretagBiltema Nordic Services AB
AdressBiltema Nordic Services AB
Garnisonsgatan 26, 2 tr
25466 Helsingborg
KontorsadressGarnisonsgatan 26, 2 tr
Jobbnummer 1898619
Observera att sista ansökningsdag har passerat.