Produktadministratör till Edströms Verktyg i Jönköping

Poolia Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Jönköping
2024-02-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Produktadministratör till Edströms Verktyg i Jönköping" (publicerad 2024-03-18) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige

Nu har vi den perfekta möjligheten för dig som vill arbeta i både en operativ och administrativ roll i en framåtsträvande verksamhet. Edströms Verktyg AB förstärker nu sitt team och söker därmed nu efter en nyfiken och strukturerad Produktadministratör med tidigare erfarenhet inom PIM-system.

Tjänsten är på konsultbasis under 10 månader med goda möjligheter till förlängning. Önskat startdatum är i maj.

Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2024-02-28

Om tjänsten
I rollen som Produktadministratör är din främsta arbetsuppgift att operativt arbeta och upprätthålla verksamhetens produktadministration och arbeta i det befintliga PIM-systemet Inriver. Du kommer ansvara för att ta fram och administrera nödvändig och kommersiell information kring samtliga av Edströms Verktygs produkter och göra dessa redo för publicering på Edströms e-handel. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att administrera beskrivningar av verksamhetens produkter samt uppdatera information vid utveckling av produkterna. I din roll är det även av vikt att ständigt hålla dig uppdaterad kring vad som händer på marknaden inom verksamhetens olika produktsegment.

På Edströms Verktyg AB blir du en del av ett härligt prestigelöst team som tillsammans vill driva försäljning och förbättringar framåt. Här får du en möjlighet att tillsammans med dina kompetenta kollegor påverka produktsegmentet i en verksamhet med korta beslutsvägar. I denna roll arbetar du nära verksamhetens e-handelskoordinator, produkt- och segmentansvarige samt även VD och inköpsavdelning.

Vem är du?
Vi ser gärna att du har:

• Tidigare erfarenhet av att arbeta med produkter i en administrativ roll.
• Erfarenhet i Inriver eller liknande PIM-datasystem.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.
• Grundläggande kunskaper i Photoshop

För att trivas i rollen är du som person nyfiken, prestigelös och trivs i en administrativ roll. Då vardagarna kan variera och se olika ut från dag till dag ställer det höga krav på din förmåga att kunna organisera, prioritera och vara självständig i din roll. Vidare har du ett inre driv och tycker du om att vara sambandet mellan flertalet kontaktytor.

Om verksamheten
Edströms är en ledande leverantör av Maskiner, Verktyg och Service till svensk industri och byggsektorn. De är ett Jönköpingsbaserat familjeföretag som förser hantverks- och industrikunder över hela Sverige med verktyg och förnödenheter. De har en stark framtidstro och satsar nu för att ytterligare stärka deras digitala position inom e- handeln och uppkopplade lagermaskiner som sätter deras kunders behov och önskemål i främsta rummet.

Bra för dig att veta:

• Placeringsort är på huvudkontoret i Jönköping.
• Du rapporterar till VD.
• Arbetstider är vanliga kontorstider måndag - fredag.
• Vid eventuella frågor: Kontakta ansvarig rekryterare Rebecca Levinsson på rebecca.levinsson@poolia.se

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "70824".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Jönköping AB

Kontakt
Rebecca Levinsson
rebecca.levinsson@poolia.se
+46 70 146 10 62

Jobbnummer
8503515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: