Procurement Manager till bolag inom finansbranschen

Ogunsen AB (publ) / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Till vår kund som verkar inom finansbranschen tillsätter SJR nu en trygg och driven Procurement Manager . Uppdraget är på heltid med start i september och 12 månader fram, under denna tid kommer du vara konsult hos oss på SJR. Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult eller dig som vill arbeta som underkonsult hos oss.

Vår kund har kontor i centrala Stockholm och jobbar med ett hybridupplägg där du kan varva jobb på plats med jobb hemifrån några dagar i veckan.

Publiceringsdatum
2023-07-10

Om tjänsten
Som Procurement Manager ansvarar du för att hjälpa att få valuta för pengarna från avtal genom att stödja den lokala linjeledningen i deras inköp, förhandling och löpande underhåll av avtal och leverantörsrelationer för att säkerställa att de tjänster som levereras är av hög kvalitet och låg risk. Du arbetar nära kollegor från avdelningarna Legal, Compliance, Risk och Supply Chain och tar en central roll i den lokala organisationen för att säkerställa att kontrakt och leverantörsrelationer är av högsta kvalitet och uppfyller alla kontrollförväntningar.

Arbetsuppgifter
• Hantera hela livscykeln för inköp, inklusive avtalsförhandlingar, implementering, övervakning och förnyelser. Kontrakten sträcker sig från enskilda entreprenörer, professionella tjänster och outsourcing med ett starkt fokus på IT.

• Identifierar, undersöker och utvärderar leverantörer som uppfyller den lokala organisationens standarder för kvalitet, pris, timing och leveranssäkerhet (leverantörs utvärdering) inom organisationens riskaptit.

• Stöder linjeledningen/företagsägaren att hantera avtalsenliga resultat i linje med företagets policyer och processer, med (interna eller externa) leverantörer och vidtar korrigerande åtgärder vid behov (prestationsövervakning och rapportering)

• Upprätthåller konsoliderade rapporter om leverantörers prestanda och kostnader

• Bygger och underhåller ett operativt nätverk av relationer, främst med interna intressenter (t.ex. leveranskedja, juridik, linjehantering)

• Ansvarig för utveckling, förvaltning och uppföljning av flera kontrakt och servicenivåavtal

• Bidra till definitionen och utvecklingen av vår inköpsstrategi och leverantörsstyrningsmodell

• Fungerar som lokal väktare för upphandlings- och avtalshanteringsprocesser. Säkerställer att alla kontrakt hanteras enligt företagets policyer och standarder (t.ex. LICA-kontroller, policyer relaterade till outsourcing, tjänsteleverantörer och inköp av varor)

• Samarbetar med juridik, efterlevnad och risk för att säkerställa att kontrakten uppfyller alla förväntningar på intern kontroll

• Samarbetar med Supply Chain-avdelningen på koncernnivå om etablerade inköpspolicyer och procedurer, (föredragna) leverantörslistor, standarder och mallar och optimerar pris, leverans och villkor för lokala behov

• För denna roll specifikt finns det möjlighet att arbeta med implementering av ESG-kriterier i processerna för leverantörsval och due diligence. Beroende på senioritet kan rollen även innefatta arbete med (IT) sourcingstrategi och optimering av inköpsprocess och styrning. En del av arbetet kommer dock att vara operativt (t.ex. arbeta med DocuSign för att skicka ut avtal, enkla förnyelser etc.).

Bakgrund
För att lyckas i rollen tror vi att du haft en likande roll i minst 5-10 år, ett stort plus om man har arbetat inom finansbranschen eller likande regelverk. Ett krav är att du har erfarenhet av upphandling av professionella tjänster, konsulttjänster, serviceavtal eller IT. Som person är du resultatinriktad med hög drivkraft och strävan efter att uppnå eller överträffa förväntningar, analytisk och problemlösande med en god förmåga att urskilja viktiga detaljer i komplexa sammanhang då du kommer att koordinera mellan olika marknader, relationsskapande och trygg i att navigera i nya kontexter och bygga kontakt med nya kunder, leverantörer och interna stakeholders, självgående och drivande i att säkerställa att arbetssätt och rutiner följs såväl som tar på eget initiativ fram nya rutiner där det saknas, säker i din yrkesroll och arbetsmetodik och levererar med gott resultat inom bestämda deadlines.

Så ansöker du
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-08-01.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Atena Vinogradova
atena.vinogradova@sjr.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Ogunsen AB (publ) varit leverantör

Jobbnummer
7954115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):