Postnord Strålfors rekryterar en Service Manager!

Experis IT Huvudkontor / Datajobb / Ljungby
2016-07-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Postnord Strålfors rekryterar en Service Manager!" (publicerad 2016-09-01) ⬅️


Visa alla datajobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT Huvudkontor i Ljungby, Älmhult, Alvesta, Växjö, Halmstad eller i hela Sverige

PostNord Strålfors, som ingår i PostNord AB, är ett IT-fokuserat Business-to-Business bolag. PostNord Strålfors utvecklar och erbjuder kommunikationslösningar som ger företag med många kunder helt nya möjligheter för mer personliga och starkare kundrelationer. Med vetskapen om att allt kommunicerar, gör vi det möjligt för alla delar i ett företag att samverka och tala samma språk - kundens språk. När vi kommunicerar och fokuserar på mottagaren ger det alltid resultat oavsett om det är gjort genom logistiklösningar, direktreklam, fakturor, webben, telemarketing, kundtjänst, följesedlar - fysiskt eller elektroniskt. PostNord Strålfors gör det möjligt. PostNord Strålfors, som omsätter 2,4 miljarder SEK, har verksamhet i 7 länder och cirka 1200 anställda. I Sverige är vi ca 500 anställda och vi har verksamhet i Ljungby, Solna, Alingsås och Tandsbyn.

Strålfors IT har i uppdrag att stödja och ge service till olika verksamheter med en effektiv och affärsanpassad IT-plattform. Strålfors arbetar ständigt mot ny teknik och ligger därmed i framkant på flera områden vilket genomsyrar hela organisationen. Strålfors IT är verksamt i samtliga länder inom koncernen.

PostNord Strålfors IT - Communication är enheten som ansvarar för följande huvudområden: Network, Mail, Authentication och SystemCenter. Du kommer att vara Service Manager för Network och SystemCenter om totalt 5 personer.

Respektive huvudområde arbetar främst med:
Network: Brandväggar, file transfer, DHCP, DNS, Wireless, WAN, VPN med mera.
Authentication: AD, MIM, ADFS
Mail: Exchange 2013
SystemCenter: SCOM, SCCM, Orchestrator, Livemaps

Kvalifikationer och personliga egenskaperDina arbetsuppgifter som Service Manager innefattar att leda gruppen och dess utveckling samt vara en Speaking partner för denna mot verksamheten. Du har budgetansvar med uppföljning och analyser av projekt. Din roll innefattar även att leverera enligt överenskomna SLA:er för att säkerställa kvalitét och service. Det handlar om att kvalitetssäkra applikationer enligt plan och uppgradera och förhandla när det gäller licenser och serviceavtal. Du kommer identifiera verksamhetens behov ur ett IT-perspektiv samt samordna och planera förändringsarbete. I din roll förväntas du också bygga affärsrelationer både internt med användarna och externt med leverantörer.

Du bör ha lång och bred erfarenhet av att jobba i och med integrationslösningar gällande B2c, B2b, A2a och det är även meriterande om du har kunskap/erfarenhet av EAI, SOA och Omni channel. Du bör ha erfarenhet av ITIL och att arbeta i ett ärendehanteringssystem.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:*Tibco EMS eller andra JMS-implementationer, BizTalk eller likande verktyg eller sviter
• XML och programmering, gärna i C#
• Continous integration/deployment eller DevOps-processen
Vi söker dig som är engagerad och strukturerad och som proaktivt vill bidra i vår utveckling. Du trivs med att arbeta mot deadlines och ha flera olika kontaktytor. Du växlar mellan samverkan med andra och självständigt arbete. Du är en god kommunikatör med förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla dina kunskaper även till personer utanför IT avdelningen. Du har eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande kunskaper samt behärskar engelska i både tal och skrift.

Vad kan vi erbjuda dig?
I tjänsten som Service Manager blir du en viktig del av att förverkliga Strålfors mål att erbjuda konkurrenskraftiga kommunikationslösningar. Vi erbjuder dig en stimulerande roll i en kreativ miljö med engagerade och hjälpsamma kollegor. Vi lägger stor vikt vid att ge ansvar och möjlighet för dig som individ att utvecklas. Du får även möjlighet att arbeta med den senaste tekniken. Och viktigast av allt, i en varm, rolig och trevlig arbetsmiljö.

Publiceringsdatum
2016-07-07

Kontaktperson för detta jobb
I den här rekryteringen samarbetar vi med Experis IT. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Jenny Järgren på Experis IT, telefon 0470 - 74 55 95 eller jenny.jargren@se.experis.com Du ansöker till tjänsten via registrerad eller bifogad CV på www.experis.se . Urval kommer att ske löpande sök därför tjänsten så snart som möjligt.

Välkommen med Din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Järgren 0470-745595

Företag
Experis IT Huvudkontor

Adress
Experis IT Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Jobbnummer
2944451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT Huvudkontor: