Polismyndigheten söker nu två verksamhetscontrollers till IT-avd

Polismyndigheten, IT-avdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen i Stockholm, Norrköping, Gävle, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har ca 750 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare


Publiceringsdatum
2018-01-04

Arbetsuppgifter
I rollen som verksamhetscontroller åt enheter inom avdelningen ingår att;
• Tillsammans med andra ansvara för planering, uppföljning och intern styrning och kontroll
• Ha en aktiv roll i avdelningens planeringsprocess under året, vilket ska resultera i en årlig it-/verksamhetsplan
• Ha en aktiv roll i uppföljningsprocessen under året: månadsrapportering, tertial- och årsrapport samt löpande uppföljning
• Utveckla nyckeltal för verksamheten

Gruppen arbetar nära och tillsammans med ekonomer, som organisatoriskt tillhör ekonomiavdelningen, det är därför positivt om du har kunskaper även i ekonomiska och finansiella frågor. Vi har stödjande arbetssätt och växlar mellan strategiska och mer operativa arbetsuppgifter.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen inom samhällsvetenskap, ekonomi eller annan för tjänsten relevant utbildning.
• Erfarenhet av kvalificerat arbete med verksamhets- och ekonomistyrning
• Erfarenhet av projektledning eller motsvarande
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande:
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom IT-området
• Erfarenhet av arbete med databaser
• Erfarenhet av arbete med Excel och/eller Qlikview
• Erfarenhet av processorienterat/agilt arbetssätt -
• Vana av att hålla presentationer/föredrag inför större grupper eller publik

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på förmåga att kunna samordna, strukturera och proaktivt leda arbetet framåt. Du bör ha starkt utvecklingsfokus, en helhetssyn samt kunna växla mellan verksamhetsövergripande och operativt perspektiv. En förutsättning för ett gott resultat är att kunna förankra arbetet hela vägen ut i verksamheten. För att lyckas i arbetet är det viktigt med god kommunikationsförmåga och att du är lyhörd och inkluderande. Du behöver vara en god kommunikatör och lagspelare som kan hantera många kontaktytor inom och utanför organisationen samt ha god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Vidare är det viktigt att du har en god analytisk förmåga samt är noggrann och strukturerad.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-25
Ange följande referens när du ansöker: C17108/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marika Dagenbrink 010-563 73 33

Företag
Polismyndigheten, IT-avdelningen

Adress
Polismyndigheten, IT-avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3885587

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, IT-avdelningen: