Polismyndigheten söker handläggare för underrättelseinhämtning p

Passmyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Passmyndigheten i Göteborg, Borås, Skövde eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker handläggare för underrättelseinhämtning på internet

Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Den regionala underrättelseenheten bedriver strategisk, taktisk och operativ underrättelseverksamhet. Man bearbetar, registrerar och fördelar inkommen information samt tar fram operativa och strategiska analyser. Enheten ansvarar för regionens informatörsverksamhet och leder underrättelseinsatser vid bekämpning av organiserad brottslighet på regions- och polisområdesnivå. Verksamheten bedrivs i hela regionen. Medarbetare är placerade i Borås, Göteborg, Halmstad, Skövde, Trollhättan och i alla lokalpolisområden. Vid utgången av 2016 ska enheten ha cirka 140 anställda.

Underrättelseenheten söker handläggare för underrättelseinhämtning på internet, med placering i Göteborg.

Publiceringsdatum
2016-09-30

Dina arbetsuppgifter
Efter avslutad internetspaningsutbildning, som sker både internt inom gruppen såväl som tillsammans med externa partners, kommer du att självständigt eller i grupp bedriva kvalificerad internetspaning i underrättelsesyfte. Du ska strukturera och sammanställa stora informationsmängder tillsammans med andra funktioner inom underrättelseverksamheten. Du kommer att arbeta med databaser, analysprogram och geografiska informationssystem och förväntas presentera skriftliga och muntliga slutsatser av bearbetat material.

Kvalifikationer
För att bli aktuell för arbetet ska du ha:
• eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT. Alternativt har du genom ditt arbetsliv tillskansat dig kunskap och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt en eftergymnasial utbildning.
• mycket goda IT-kunskaper och vara en van användare av internet och sociala medier.
• erfarenhet av arbete i projektform
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:
• kunskap om samhällsvetenskapliga och beteendevetenskapliga metoder
• erfarenhet av underrättelseverksamhet
• språkkunskaper utöver svenska och engelska

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och vi söker dig som:
• är serviceinriktad med god samarbetsförmåga
• har hög integritet och kan hantera skyddsvärd information
• har fallenhet för analysarbete
• har sinne för struktur och metodik.

Kontaktuppgifter för detta jobb
• Information om uppdraget: Gruppchef Lotta Törnqvist
• Fackliga: Fackliga företrädare för SEKO Polisen, ST inom Polisen, OFR/P och SACO-S

Samtliga nås via polisens växel 114 14

Övrig information
Tillsvidareanställning. Är du inte redan anställd i myndigheten tillämpas 6 månaders provanställning.
Arbetstid: dagtid med flex.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till: Polismyndigheten Region Väst, 401 26 Göteborg
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-29
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 18 oktober 2016 till registrator.vast@polisen.se . Ange diarienummer A419.742/2016 i ärendemeningen och märk ansökan med diarienummer och sökt funktion.
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator.vast@polisen.se

Företag
Passmyndigheten

Adress
Passmyndigheten
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
Stampgatan 28

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 11414

Jobbnummer
3079567

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Passmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Passmyndigheten: