Polismyndigheten söker en receptionist med placering i Skellefte
Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla receptionistjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Skellefteå,
Piteå,
Älvsbyn,
Luleå,
Umeå eller i
hela Sverige Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet.
Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli. Polisregion Nord består av fyra polisområden: Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland.
Publiceringsdatum2016-05-23ArbetsuppgifterSom receptionist kommer du att arbeta med besök, besvara telefonsamtal och vara allmänt behjälplig till medborgarna. Du kommer att handlägga pass-, hittegodsärenden, ta emot vapen- och tillståndsansökningar, ta upp förlustanmälningar och sköta bokföring, posthantering och vaktmästarsysslor. Du arbetar i vår reception med huvudsakliga arbetsuppgifter inom passverksamheten. Du kommer att ta emot och handlägga pass- och identitetskortsansökningar. I arbetet ingår registrering av ansökan, beredning, kassahantering. Du kommer att arbeta i polisens resehandlingssystem vilket innebär att du arbetar i en helt digitaliserad miljö.
Utöver passadministrationen kommer du även att arbeta med hittegods, utlämning av beslag, ta emot tillståndshandlingar och inlämning av vapen.
Samt övrigt förekommande arbetsuppgifter inom lokalpolisområdet kan förekomma.
Arbetstiden är företrädesvis dagtid måndag - fredag men du ska vid verksamhetsbehov kunna arbeta vid andra tidpunkter såsom kväll, helg och storhelg. Placeringsort Skellefteå.
Placeringen inleds med passgrundutbildning, förlagt till dagtid, under fyra dagar tillsammans med en veckas praktik. En godkänd utbildning är en förutsättning för den fortsatta placeringen.
Kvalifikationer• Du har avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande.
• Minst ett års arbetslivserfarenhet.
• Du har god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska i både tal och skrift.
• För att trivas med jobbet behöver du ha god datorvana.
Meriterande:
• Service- och/eller administrativt arbete vid en statlig myndighet eller liknade är meriterande.
• Språkkunskaper utöver svenska och engelska är meriterande.
• Körkort är meriterande.
Dina personliga egenskaperSom administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt med en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din sociala kompetens. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och förmåger.
ÖVRIGT
Hos oss på Polismyndigheten ser vi mångfald som ett mål och medel för bättre service. Därför välkomnar vi både män och kvinnor med olika bakgrunder att söka våra tjänster.
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig chef.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-10
Ange följande referens när du ansöker: C6719/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktUlf Wikner, Kommissarie 010-56 826 33
ulf.wikner@polisen.seLars Westermark, Polisintendent / lokalpolisområdeschef 010-5682611
lars.westermark@polisen.seFacklig kontaktPolisförbundet, SEKO, SACO, JUSEK, ST och Ledarn
FöretagPolismyndigheten, Polisregion Nord
AdressPolismyndigheten, Polisregion Nord
Box 463
90109 Umeå
KontorsadressRidvägen 10 90109 Umeå
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2861808
Observera att sista ansökningsdag har passerat.