Polismyndigheten söker administratörer till receptionen i Stenun

Polismyndigheten, Polisregion Väst / Receptionistjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Stenungsund, Kungälv, Lysekil, Uddevalla, Trollhättan eller i hela Sverige

POLISMYNDIGHETEN
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som ersätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndigheten av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

REGION VÄST
Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten, samt en polisområdesgemensam utredningssektion med särskilt utredningsansvar för vissa typer av brott. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till
polisverksamheten.

POLISOMRÅDE FYRBODAL
Polisområde Fyrbodal omfattar 17 kommuner och är organiserat i tre lokalpolisområden; västra Fyrbodal, östra Fyrbodal och södra Fyrbodal. På polisområdesnivå finns en utredningssektion samt ett områdeskansli.
Vid utredningssektionen utreds grova brott, brott i nära relation och brott där särskild barnkompetens behövs, inom sektionen finns även polisområdets jour- och spaningsverksamhet.

Polisområde södra Fyrbodal söker nu två administratörer för vikariat i receptionen, Stenungsund.



Publiceringsdatum
2019-05-29

Arbetsuppgifter
Som administratör i receptionen är Du myndighetens ansikte utåt. Du arbetar med att ta emot besökande och ge upplysningar och service till allmänheten i olika ärenden. Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Handläggning av pass- och identitetskortsansökningar
• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Besvara frågor via telefon och mail, samt övrigt förekommande receptionsarbete.
• Ta emot anmälningar
• Hantering av tillståndsansökningar
• Hantera inlämnade vapen
• Registrering av ärenden och diarieföring
• Hantera hittegods
• Allmänna kontorsgöromål som t.ex. posthantering, sortering, arkivering och kopiering


Kvalifikationer
KRAV
• Godkänd gymnasieutbildning
• Van datoranvändare
• Erfarenhet av reception/serviceyrke där du haft mycket externa kontakter, företrädelsevis i form av personliga möten
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• God förmåga att uttrycka dig på engelska i tal och skrift

MERITERANDE
• Godkänd passutbildning
• Ytterligare språkkunskaper
• Utbildad i DurTvå anmälningsmottagning

PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som bidrar till att sprida trivsel och arbetsglädje och som är genuint intresserad av att hålla en hög service. Du tycker om och har lätt för att samarbeta, samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt. Du vill även vara med och utveckla verksamheten samt bidra med dina erfarenheter i olika sammanhang.

Arbetstempot är ofta högt och du kommer dagligen att ställas inför händelser och situationer som ställer krav på att du som person är stresstålig, flexibel och har en god förmåga att prioritera, samtidigt som du inte släpper kravet på noggrannhet.
Som medarbetare inom polisen förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme vilket ska avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Anställning: Administratör
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning, minst 6 månader
Arbetsort/Placering: Stenungsund
Arbetstid: Dag- och kvällstjänstgöring med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal annonserade arbetstillfällen: 2

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10: juni 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Har du skyddad identitet kontakta berörd HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt
kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-10
Ange följande referens när du ansöker: C28890/2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margaretha Ivarsson nås via polisens växel 11414
Hanna Lundbäck nås via polisens växel 114 14

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Väst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Väst
Box 429
40126 Göteborg

Kontorsadress
Stampgatan 28 40126 Göteborg

Jobbnummer
4820667

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst: