Polismyndigheten söker administratör till receptionen i Härnösan

Polismyndigheten / Receptionistjobb / Härnösand
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Härnösand, Mark, Kramfors, Timrå, Sundsvall eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Härnösand, Kramfors, Sundsvall, Örnsköldsvik, Hudiksvall eller i hela Sverige

Beskrivning av arbetsplatsen
Polisregion Nord omfattar de fyra nordligaste länen i Sverige, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Jämtland, Norrbotten, Västerbotten och Västernorrland som tillsammans är indelade i 12 lokalpolisområden.

Polisområde Västernorrland är ett av polisområdena i region Nord och består av 3 lokalpolisområden i 7 kommuner. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.

Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet

Vi söker nu 1 vikarie till receptionen i Härnösand för vikariat på ca 1 år.

Arbetsuppgifter
Som administratör i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen. Du blir myndighetens ansikte utåt och kanske besökarens första kontakt med polisen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
Hantera hittegods
Utlämning av beslag
Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen

Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad.

En förutsättning för att du skall kunna påbörja arbetet som administratör i receptionen är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska interna utbildningen som inleder de första två veckorna. Utbildningen kommer eventuellt att ske på annan ort med start vecka 22 eller vecka 24.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning förvärvad på annat sätt
• Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
• Erfarenhet av arbete i en servicefunktion som innefattat personliga kontakter som arbetsgivaren anser som relevant för tjänsten
• God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg
• B-Körkort
• Svenskt medborgarskap

Meriterande
Det är meriterande om du:
• Har erfarenhet av arbete inom polisen
• Erfarenhet av arbete inom myndighet eller offentlig förvaltning
• Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå


Publiceringsdatum
2020-04-06

Dina personliga egenskaper
Som medarbetare är du polisens ansikte utåt och förväntas arbeta utifrån engagemang, tillgänglighet och effektivitet vilket ställer krav på:

* Att kunna arbeta i ett växlande arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande
* Ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt
* En god samarbetsförmåga
* Social kompetens då arbetet är utåtriktat med daglig kontakt med människor

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner
För frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Mika Nevalainen på tel. 010-568 11 69.
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR Konsult Marie Larsson marie-i.larsson@polisen.se

Facklig företrädare
Seko Polisen, ST region Nord, Polisförbundet region Nord, SACO-S region Nord, samtliga nås via Polisens växel 114 14

Övrig information

Anställningen
Tidsbegränsad anställning: Vikariat på ca 1 år
Anställning: Administratör
Funktion: Administratör Reception, Stöd/ Service 2, LPO Södra Ångermanland, PO Västernorrland, Polisregion Nord.
Arbetstid: Heltid. Arbetstiden förläggs enligt reglerna i kollektivavtalet ASA/Polis på dagarna måndag tom fredag dagtid. Viss tjänstgöring vid andra tider kan förekomma.
Placeringsort: Härnösand

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet? Då är du välkommen in med din ansökan till berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Polismyndigheten
Storgatan 2
87131 HÄRNÖSAND

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C37238/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
Storgatan 2 (visa karta)
871 31  HÄRNÖSAND

Jobbnummer
5180216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: