Placeringssamordnare till utredningsenheten för individ och fami

Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Flens socialtjänst är i förändring. Vi är en liten kommun där vi tar kraften och erfarenheten i de som arbetar närmast klienterna och samordnar med hela kommunens resurser.  

Målet är att förebygga i stället för att avhjälpa. Nya medarbetare får introduktion och alla medarbetare får individuell kompetensutveckling

Flen ligger i hjärtat av Sörmland med möjlighet till prisvärt och vackert boende vid sjöar, berg och ekbackar. Samtidigt har vi vägar och tåg som snabbt tar dig hit från större orter i Mälardalen.

Vill du vara med och fortsätta utvecklingen av Flens socialtjänst?

Vi söker en placeringssamordnare till utredningsenheten för individ och familj

Publiceringsdatum
2016-02-09

Dina arbetsuppgifter
Vara med och samordna kring placeringar av barn, unga och vuxna. Att tätt samarbeta med handläggare och enhetschef kring vilka behov av placeringar som föreligger, se till att rätt placeringsinsats matchar behov samt följa upp redan tecknade placeringsavtal.

Medverka till att fördjupa våra kunskaper om vårt placeringsarbete genom kartläggningar, kompetensutveckling och

Utveckla arbetsformer kring placeringar samt utveckla uppföljningar av placeringsinsatser där du blir länken mellan nämndens ekonomienhet och externa uppdragstagare samt ansvara för fakturahantering kring placeringarna.

Ansvara för att följa upp de ramavtal som kommunen har tecknat samt teckna och följa upp de avtal

där vi inte har ramavtal och även delta i arbetet med upphandlingar av HVB-hem.  Besöka de hem som anlitats av kommunen samt nya vårdgivare som bedöms intressanta för att säkerställa kvalitén

på de tjänster vi köper.

Kvalifikationer
Socionomexamen eller annan relevant högskoleutbildning. Erfarenhet av socialt arbete och gärna med erfarenhet av institutionsplaceringar.

Du behöver ha enanalytisk förmåga samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi vill också att du har en god förmåga att hushålla med ekonomiska resurser.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, självständigt arbete, flexibilitet, ansvarstagande samt vid

samarbetsförmåga genom att skapa goda kontakter med handläggare, enskilda och vårdgivare m m.

Du ska trivas med en roll där du är spindeln i nätet och tycker om samverkan och samarbete, utvecklingsarbete och att hitta nya lösningar.

Ersättning
Flens Kommun tillämpar individuell lönseättning

Kontaktpersoner 

Petra Kruse

Enhetschef, utredningsenheten individ och familj.

0157-43 04 60

Fackliga kontakpersoner

nås via kommunens växel

0157-43 00 00

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens Kommun

Adress
Flens Kommun
Flens Kommun Sveavägen 1
64281 Flen

Kontorsadress
Sveavägen 1, Flens kommun 64281

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2660761

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: