Personliga handläggare sjukförsäkring och funktionshinder
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Göteborg,
Kungälv,
Kungsbacka,
Tjörn,
Stenungsund eller i
hela Sverige Referens: 023473-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Personliga handläggare sjukförsäkring och funktionshinder
Placering Lokalt Försäkringscenter Göteborg
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett försäkringsärende oberoende av ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att genomföra kvalificerade utredningar och besluta om rätt till ersättning samt att samordna insatser för återgång till arbete inom sjukförsäkringen och nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn inom funktionshinder. Du har det övergripande ansvaret för kontakter med arbetsgivare, läkare och handläggare på andra myndigheter. I arbetet ingår också att informera kunden om och förklara konsekvenser av alternativa beslut och ersättningsformer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-04-06KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen, gärna med samhälls-eller beteendevetenskaplig inriktning eller erfarenhet som bedöms likvärdig
• är initiativtagande och serviceinriktad
• har gott omdöme och god analytisk förmåga
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner
• är stabil som person
• uttrycker dig väl i tal och skrift
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag
• kunskap om socialförsäkringen
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.
Vill du veta mer om tjänsterna är du välkommen att kontakta Enhetschef Agneta Olofsson tfn 010-119 67 50. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Rasmus Lundin tfn 010-119 51 25. Fackliga kontaktpersoner är för ST Daniel Källström tfn 010-119 61 29, SACO Isabel Bergsten tfn 010-119 61 12 eller SEKO Ebrima Dibba tfn 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 023473-2012 senast den 25 april. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1208572
Observera att sista ansökningsdag har passerat.