Personlig handläggare i Eskilstuna och Västerås
Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Köping eller i
hela Sverige Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid.
När du arbetar med omvårdnadsbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. I ditt arbete inom merkostnadsersättning har du kontakt med personer som exempelvis kan behöva hjälp med merkostnader för den dagliga livsföringen på grund av funktionsnedsättning. När du arbetar med assistansersättning möter du personer som på grund av sjukdom eller funktionsnedsättning kan behöva hjälp att klara sina grundläggande behov.
I arbetet gör du bedömningar genom kvalificerade utredningar och kontakten med individerna sker via telefon och skriftligt. Inom assistansersättning sker även personliga möten via ex hembesök .Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen.
Vi söker dig som
• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana
• har körkort för personbil
Det är meriterande om du:
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Publiceringsdatum2018-12-19Övrig informationTvå tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. I denna rekrytering kan arbetspsykologiska test komma att användas som en del i urvalsarbetet. Chef och kollegor kan komma att finnas på distans.
KontaktChef: Fredrica Urby 010-114 19 62 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Linn Landin, 010-112 49 60 (för frågor om rekryteringsprocessen) Fackförbundet ST: Lena Olofsson, 010- 112 58 75 Saco-S Mikael Ryberg 010-119 77 69 Seko: Eliza Grundström,010-115 34 02
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast den 10 januari 2019. Bifoga ditt CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Stockholm
10351 Stockholm
KontorsadressStockholm
Jobbnummer 4518064
Observera att sista ansökningsdag har passerat.