Personlig handläggare funktionshinder
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Kalix
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kalix,
Haparanda,
Luleå,
Överkalix,
Övertorneå eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Kalix,
Haparanda,
Luleå,
Överkalix,
Piteå eller i
hela Sverige Referens: 000
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Personlig handläggare Funktionshinder
Placering Lokalt Försäkringscenter Kalix
Arbetsuppgifter och ansvar
Som personlig handläggare har du ett samlat ansvar för hela kundengagemanget i ett ärende oberoende ersättningsform. I dina arbetsuppgifter ingår att handlägga och utreda rätten till ersättning i enhetlighet med lagar och förordningar. Du kommer att arbeta med att handlägga olika former av funktionshinderförmåner. Arbetet innebär nära kontakt med bl.a. funktionshindrade och föräldrar till sjuka/funktionshindrade barn, liksom informationsträffar med handikapporganisationer och andra partners som berörs av funktionshinderförmåner. Vidare ingår det att samordna insatser i samverkan med vårdgivare och andra aktörer.
Du ansvarar för att det görs en rättssäker och saklig bedömning i varje enskilt fall. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-06-18KvalifikationerVi söker dig som
• har akademisk examen (minst 120p/180hp), gärna inom samhälls- eller beteendevetenskap (vid omplacering är detta inte ett krav);
• är initiativtagande och serviceinriktad;
• har gott omdöme och god analytisk förmåga;
• har god samarbetsförmåga och kan skapa förtroende i kontakter med kunder och samarbetspartner;
• är stabil som person;
• uttrycker dig väl i tal och skrift;
• har goda omvärldskunskaper samt förstår och värdesätter människors olikheter;
• har körkort för personbil.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av kundkontakter och liknande arbete gärna från Försäkringskassan, annan myndighet eller försäkringsbolag;
• kunskap om socialförsäkringen.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tidsbegränsad, längst t.o.m. 130228 heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Försäkringskassan utför viss ekonomisk personkontroll innan beslut om anställning fattas. Resor i tjänsten kan förekomma.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Områdeschef Åsa Nilsson 010-1118318 eller 070-69 680 65, Enhetschef Annika Alatalo, 076-767 80 87. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Helén Rodensjö, 010-116 79 41. Fackliga kontaktpersoner är ST, Bert Andersson, 072-214 23 08 SACO V.25 Tuula Andren 070-660 78 18 V.26 Mats Jönsson 070-384 20 22 eller SEKO, Seko Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01.
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 038259-2012 senast den 3 juli 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tidsbegränsad anställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1275401
Observera att sista ansökningsdag har passerat.