Personlig assistent med uppdrag som processamordnare

Jönköpings kommun / Vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb / Jönköping
2024-08-06


Visa alla vårdbiträdes- och personlig assistentsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i.

Har du ett intresse för planering och schemaläggning men samtidigt vill arbeta med människor? Nu söker vi en personlig assistent med uppdrag som processamordnare och du kanske är den vi söker? Var med och skapa en meningsfull vardag för andra - din omtanke gör skillnad!

Ditt nya jobb
I grunden är du personlig assistent och en viktig länk i vardagen för medborgare som behöver stöd i delar av livet som denne har svårt att utföra på egen hand.

Du utför arbetet i den enskildes hem, oftast ensam, utifrån det individuella behovet samt resurser och önskemål. Arbetet präglas av respekt för den enskildes integritet med målet att skapa en meningsfull vardag där medborgaren ska kunna leva ett så självständigt liv som möjligt.

Ditt arbete kan innefatta stöd med personlig hygien, medicinering, förflyttning och hushållsarbete. Det handlar även om att skapa en trygg och positiv miljö genom socialt stöd och deltagande i aktiviteter. Du har kontakt med kollegor, chef, anhöriga, godemän och sjukvård. Du är också ansvarig för din tidsregistrering i Phoniro och social dokumentation i Combine. Det är inte bestämt i vilket/vilka assistansärenden du kommer arbeta i.

Utöver ditt arbete som personlig assistent har du ett uppdrag som idag är på 75% som processamordnare där du hanterar vakanser och sjukfrånvaro i Time Care Pool samt schemaläggning för personalgrupper i MultiAcess. Det innefattar att hitta lösningar genom att ringa/boka vikarier och samarbeta tätt med resurspoolen. Du hanterar även scheman utifrån aktuella lagar med stort stöd av en schemacontroller samt har du diverse administrativa uppgifter, bland annat att sköta beställning av arbetsmaterial. Du rapporterar till enhetschef.

Din kompetens
Du som söker är gärna utbildad personlig assistent, undersköterska alternativt barnskötare, men det är inget krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom personlig assistans samt har arbetat med schemaläggning och vakanshantering. Det är även önskvärt att du har arbetat i verksamhetssystemen MultiAcess och Time Care Pool.

Vidare ska du kunna behärska svenska i tal, skrift och läsförståelse då det förekommer kontakter, dokumentation och inläsning på information som berör arbetet. Det är även bra med erfarenhet av digitala arbetsverktyg samt social dokumentation.

Personliga förmågor och kvalifikationer
Du är serviceinriktad och stabil med förmågan att hålla dig lugn i stressiga/pressade situationer. Viktigt att du är lösningsfokuserad och förblir motiverad trots motgångar, du arbetar tills resultat är uppnådda. Likaså är du självgående genom att ta ansvar och strukturera ditt arbete där du kan ta egna initiativ och beslut. Lyhördhet och anpassningsförmåga till olika personer och behov samt koppla det till uppdraget är även det av stor vikt.

Framförallt har du empati, förståelse och respekt för människors olikheter. Du förstår vikten av ditt uppdrag både som personlig assistent och processamordnare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!

Vi erbjuder dig
Givetvis får du som anställd inom Jönköpings kommun en trygg anställning och möjlighet att ta del av en mängd förmåner såsom friskvårdsbidrag, betald semester från första anställningsåret och andra generella förmåner som du kan läsa mer om https://www.jonkoping.se/naringslivarbete/jobbaijonkopingskommun/jonkopingskommunsomarbetsgivare.

Välkommen till oss
Inom personlig assistans får du ett varierande och givande arbete som ger stort utrymme för eget ansvar. Här har du möjligheten att kombinera arbetet med en administrativ roll som är inne i en utvecklingsfas där du kan vara med att påverka samt utveckla arbetsrollen. Under ett tillitsbaserat ledarskap skapas frihet att utveckla nya rutiner och arbetssätt med möjlighet till kompetensutveckling.

Som processamordnare arbetar du på vår baslokal beläget på Rosenlund med helt nyrenoverade lokaler. Du kommer arbeta i ett team med två processamordnare och totalt består arbetsgruppen av 10 medarbetare på området. Totalt finns det fyra team och du samarbetar med hela området men främst inom ditt team. Det finns möjlighet till viss del av distansarbete i uppdraget men majoriteten av tiden utförs från baslokalen.

Bra att veta
Rekryteringen avser tillsvidaretjänst som personlig assistent med ett uppdrag idag på 75% som processamordnare. Vi erbjuder alltid 100% sysselsättningsgrad och arbetar med samplanering, vilket innebär att arbete hos flera medborgare kan bli aktuellt.

Som processamordnare arbetar du dagtid med start kl. 07:00. Medborgarnas assistansbeslut styr dock schemaläggningen och arbetstiden som personlig assistent kan vara förlagd till dag/kväll samt vaken natt, vardag som helg.

Löpande urval och intervjuer tillämpas, vi tillämpar 6 månaders provanställning och erbjudande i annat ärende kan bli aktuellt. För att hantera din ansökan ser vi att det finns ett CV, personligt brev samt bifogat relevant examensbevis/betyg.

Vill du veta mer?
Välkommen att kontakta rekryterande enhetschef Fredrik Glader, om du vill veta mer.

Fackliga företrädare: http://www.jonkoping.se/fackligasoc

Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre - för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten!

Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/135".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Jönköpings kommun (org.nr 212000-0530)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Socialförvaltningen

Kontakt
Fredrik Glader
036-107938

Jobbnummer
8826198


Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: