Personaladministratör/Skolsekreterare, Gymnasieområe 2

Stockholms stad, S:t Eriks gymnasium / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, S:t Eriks gymnasium i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Gymnasieområde 2 består av följande skolor S:t Eriks gymnasium inklusive gymnasiesärskola och vuxenutbildning, Scengymnasiet, Norra Real, Stockholms Transport och fordonstekniska gymnasium (STFG), Ross Tensta gymnasium, Stockholms Science and Innovation School (SSIS), Kistagymnasium inklusive gymnasiesärskola, Riksgymnasiet för rörelsehindrade (RgRh) och Boendet.
I området finns cirka 3 500 elever och cirka 400 vuxenelever. Området omsätter cirka 380 Mkr (exklusive hyra av lokaler) och har ungefär 680 anställda.
Skolans ledningsorganisation består av en gymnasiechef, en administrativ chef, 15 rektorer och 6 administrativa gruppchefer.

Publiceringsdatum
2015-11-03

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill arbeta med personaladministration på S:t Eriks gymnasium, RgRh-gymnasium och även ta ett övergripande ansvar med att driva och följa upp personaladministration och personalprocessen på området. Du kommer att ta fram olika former av statistik och rapporter inom personalområdet, utforma dokument samt hantera allmän personaladministration gällande bland annat rekryteringar och arbetsmiljöärenden.
Vi arbetar för att skapa en effektiv administration. Vi vill att du bidrar med förslag på strukturer, rutiner och arbetssätt för att skapa en sådan när det gäller personaladministration och övriga personalfrågor som exempelvis introduktion vid nyanställning, rekryteringar, m fl. Vi kartlägger processer och arbetar för att saker ska bli rätt från början, du blir en viktig del i det arbetet.
Som personaladministratör på området kommer du att arbetat med att se till att processer runt bl a rehabilitering, rekrytering, övertalighet, avslutningsprocesser för anställda följs upp. Du är ett stöd till chefer och arbetet kommer att vara av både utvecklande och rutinmässig karaktär.
Du ska också kunna bistå skolassistenter som arbetar med personaladministration på övriga skolor i området.
Placeringen är på S:t Eriks gymnasium. Då arbetet berör hela området kommer din närmsta chef att vara den administrativa chefen.

Kvalifikationer
Högskoleexamen inom personalområdet eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Du bör ha ett par års arbetslivserfarenhet från liknande arbetet.
Du ska ha en mycket god datorvana, du behärskar Officeprogrammen fullt ut. Våra administrativa system är LISA, Agresso, SAP business Objects.
Du har förmåga att arbeta självständigt samt samarbetsförmåga med bibehållen integritet. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift samt på ett pedagogiskt övertygande sätt kunna förmedla information till olika målgrupper. Du ska ha problemlösande analysförmåga, vara noggrann, drivande och ha kundfokus.
Som person ska du tycka om att både arbeta administrativt (anställningsavtal m m) och problemlösande.

ÖVRIGT
Tjänsten kan komma att tas i anspråk av övertalig personal inom staden,

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-01-07 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-24
Ange följande referens när du ansöker: A36871
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Lindström, Administrativ chef

Facklig kontakt
Maria Löthberg, Lärarassistent - Vision 08-508 38 237

Företag
Stockholms stad, S:t Eriks gymnasium

Adress
Stockholms stad, S:t Eriks gymnasium
Box 22049
10422 Stockholm

Kontorsadress
Hantverkargatan 2F 10422 Stockholm

Jobbnummer
2509743

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, S:t Eriks gymnasium

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, S:t Eriks gymnasium: