Payroll administrator

Randstad AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-05-20

Dina arbetsuppgifter
Vi gör skillnad för svensk hälso- och sjukvård varje dag och nu söker OneMed en engagerad payroll administrator!
I rollen som payroll administrator säkerställer du en smidig och effektiv löneadministration inom ramen för team HR/Lön och i nära samarbete med ekonomi. Tillsammans ansvarar ni för bolagets samtliga frågor som rör lön, pension och förmåner samt utvecklar relevanta rapporter och analysunderlag. Tjänsten är nyinrättad med placering på OneMeds site i Tagene i Göteborg och rapporterar till HR Director.
Du välkomnas till en spännande värld att verka i och du får en möjlighet att vara en del av ett företag med starka tillväxtambitioner. Om du trivs i en dynamisk miljö där förändring är en naturlig del av vardagen och vill vara med och forma en verksamhetsnära och effektiv lönehantering, då är detta den rätta platsen för dig.
I hjärtat av vår organisation finns människorna. Vi är med våra cirka 350 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. Deras engagemang och skicklighet ligger till grunden för vår förmåga till att tillhandahålla livsviktiga produkter till samhället.
Tillsammans är vi en mångfacetterad och dynamisk kraft som strävar efter att göra en positiv inverkan varje dag. Var och en hos OneMed är en viktig länk i kedjan som möjliggör tillgång till livsviktiga sjukvårdsartiklar.
År 2023 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK. OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 40 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.
Välkommen till en positiv och hälsosam arbetsplats!
Sista dag att ansöka är 2024-06-03, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Rekryteringen sker i samband med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anne Hansson på telefon 072 988 9405 eller via e-post: anne.hansson@randstad.se

Ansvarsområden
Tjänsten är bred och erbjuder både självständigt arbete och i nära samarbete, teamet avlastar varandra vid behov.
I rollen kommer du bland annat att ansvara för:
Hantera lön där du arbetar med hela kedjan från ax-limpa såsom semesterlön, sociala avgifter, avstämningar, hantera och tolka kollektivavtal, reseräkningar, tjänstebilshantering samt förmåner mm
Stöd och support för anställda relaterade till löner eller andra lönerelaterade frågor
HR administration
Utvecklingsarbete och proaktivt bidra till förbättring av lönefunktionens processer och rutiner
Utläggs rapportering, digitala reseräkningar och hantering av benify förmånsportal
Samt övrigt förekommande uppgifter inom löne-/ HR administration

Kvalifikationer
För att trivas i rollen söker vi dig som trivs att arbeta operativt i en miljö präglad av tillväxt och förändring. Du har en solid kunskapsbas och erfarenhet av självständigt arbete med hela kedjan inom lön. Dessutom är du väl förtrogen med olika system och brinner för att effektivisera och driva förändringsprocesser.
Vi söker dig som är:
trygg i din kunskap med ett par års erfarenhet av både löne- / HR administration
har tidigare erfarenhet av att administrera omfattande lönevolymer inom ramen av större företag, gärna med kunskap om olika kollektivavtal
har kunskaper inom kompensation, förmåner och incitamentprogram
är systemkunnig med erfarenhet av utveckling av system och processer
har god datavana, särskilt Excel, meriterande är kunskap om lönesystemet AGDA
har baskunskaper inom ekonomi
är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift

Företagen präglas av öppenhet och av att alla hjälps åt. Det är därför viktigt att du som person är:
Positiv med gott bemötande
Trygg och stabil
Driven och vill utveckla funktionen tillsammans med övriga kollegor
Noggrann med god känsla för ordning och reda
Prestigelös
Ödmjuk
Självgående

Om företaget
OneMed Sverige AB
OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet. Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård. Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om. OneMed erbjuder cirka 50 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks. Vi är med våra cirka 350 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2023 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK. OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 40 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa.
www.onemed.se

Ersättning
Ej specificerad

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718)

Arbetsplats
OneMed Sverige AB

Kontakt
Anne Hansson
anne.hansson@randstad.se
+46729889405

Jobbnummer
8692941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: