PA-konsult med inriktning på löneöversyn och lönekartläggning

Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3 / Administratörsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3 i Nynäshamn

Nynäshamn är en expansiv skärgårdskommun med drygt 27 000 invånare och en del av Sveriges starkaste tillväxtregion. Här finns naturupplevelser i lättåtkomlig ytterskärgård, en livskraftig landsbygd och en stad granne med havet. Här finns bra kommunikationer med både pendeltåg och motorväg.

Nynäshamns kommun är den största arbetsgivaren med cirka 2000 anställda. Här är vi måna om vår personal och vill att alla våra medarbetare ska ha en bra balans mellan arbete och fritid. Tillsammans skapar vi tillit genom att vara engagerade, öppna, modiga och respektfulla i alla våra möten. Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning och kulturell mångfald bidrar till. Läs mer om kommunen på www.nynashamn.se

En av verksamheterna inom kommunen är kommunstyrelseförvaltningen som ansvarar för kommunövergripande frågor och förbereder ärenden som ska behandlas i kommunstyrelsen. Till denna verksamhet tillhör arbetsgivaravdelningen som söker nu en PA-konsult med inriktning på löneöversyn och lönekartläggning.

Arbetsgivaravdelningens uppdrag är att aktivt verka för att Nynäshamns kommun utvecklas till en mer attraktiv arbetsgivare. Långsiktigt och strategiskt utvecklingsarbete inom det arbetsgivar- och personalpolitiska området varvas med konsultativt stöd till organisationens ca 120 chefer. Avdelningen består av 23 medarbetare som arbetar i rollerna som PA-konsulter, lönekonsulter, jurist, projektledare, friskvårdskonsult, handläggare och administratörer. Som PA-konsult har du ansvar för ett specialistområde, i detta fall lönebildning och lönekartläggning. Vi har ett nära samarbete inom avdelningen där du kan hämta stöd och support från kollegor och chef.

Publiceringsdatum
2016-09-27

Arbetsuppgifter
Som PA-konsult kommer ditt huvudsakliga uppdrag vara att utveckla och ansvara för samordningen i löneöversynen och med lönekartläggningar inom kommunen. Du kommer även att ta fram statistik och genomföra förberedande analysarbete, lönekartläggningar, utvärderingar, samordning av löneöversynsarbetet och förhandlingar. Vidare så ingår säkerställning av att korrekta uppgifter finns i grunddata, exempelvis rätt kodning av anställda.

Som en del av det strategiska arbetet ingår det i rollen att ansvara för att kommunens chefer har rätt information och kompetens kring lönefrågorna. Du kommer att tillsammans med flera kollegor att medverka i grundläggande löneutbildning exempelvis vid introduktion av nya chefer och vid fördjupningsutbildning inom lönefrågorna.

I rollen kommer du även att delta i arbetet kring lönebildningsfrågor samt bistå vid vissa arbetsrättsliga frågor.

Vår organisation är i ett förändringsskede. Vårt ökade kundfokus ställer höga krav på medarbetarnas kompetens samt initiativ- och ansvarsförmåga. HR-frågorna är strategiska och viktiga för utvecklingen av vår verksamhet där ett kvalificerat ledningsstöd inom samtliga arbetsgivarpolitiska delar är en förutsättning.

Kvalifikationer
Du har akademisk utbildning inom PA-området, ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Du har erfarenhet av lönekartläggning, löneöversyn och gärna lönebildning. Genom arbetslivserfarenhet har du skapat dig mycket goda praktiska kunskaper kring förhandling. Vi vill även att du har ett genuint intresse för de strategiska lönefrågorna.

Vidare har du mycket goda relevanta systemkunskaper, gärna i Heroma löneöversynsmodul. Du är en mycket skicklig Excel användare och har genom ditt goda siffersinne en god förmåga att genom systemen kunna skapa, tolka och förmedla information.

Det är meriterande om du har mycket goda kunskaper inom arbetsrätten samt erfarenhet från kommunalverksamhet.

Arbetet kräver att du har hög analytisk förmåga och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Du är prestigelös i ditt sätt att kommunicera med kollegor och chefer i organisationen för att genom ett gott samarbete och på ett flexibelt sätt kunna driva och utveckla personalpolitiken inom kommunen.

ÖVRIGT
För att möjliggöra en effektiv och rättvis bedömning av inkomna ansökningar ber vi dig att göra en digital ansökan via länk och noggrant fylla i efterfrågade uppgifter. Vi går igenom ansökningarna löpande.

Om du behöver hjälp med hur du söker en tjänst, kontakta supporten på 0771-101029. Har du frågor om tjänstens innehåll kontakta namngiven person i annonsen.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-11
Ange följande referens när du ansöker: KS/2016/0239/023
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Petra Pilgelt, PA-Konsult 08-520 684 59

Facklig kontakt
Fackliga företrädare kan nås via kommunens växel 08-520 680 00

Företag
Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3

Adress
Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3
Nynäshamns kommun
14981 Nynäshamn

Kontorsadress
14981 Nynäshamn

Jobbnummer
3071464

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nynäshamns kommun, KSF, enhet 3: