Överkalix kommun söker Medarbetare till frontkontoret

Överkalix Kommun / Kundservicejobb / Överkalix
2025-02-11


Visa alla kundservicejobb i Överkalix, Övertorneå, Kalix, Boden, Haparanda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Överkalix Kommun i Överkalix

Överkalix kommun ligger i hjärtat av Norrbotten och genomkorsas av polcirkeln vilket ger oss ljusa somrar och snörika vintrar.

Vi ligger mitt i den gröna omställningen och har en tydligt uttalad ambition att vara med på tillväxttåget. Vi behöver fler medborgare, fler livskraftiga företag, en modern, framåtlutad översiktsplan och en tydlig vinkling mot hållbarhet.

Administratör
Vår mångåriga medarbetare kommer nu att sluta och vi söker ny personal.

Du arbetar i ett team som för många är den första kontakten med kommunen. Placering är i fronten i förvaltningsbyggnaden.

I din roll kommer du att vara ansikte utåt för Överkalix kommun. Du kommer att arbeta i kommunens telefonväxel och ha ansvar för telefonhantering i kommunen. En del av arbetet är att bemöta besökare till kommunhuset och leda dem till rätt personer/funktioner.

Frontkontoret är ett team med ett antal arbetsuppgifter bland dem registrering och hantering av inkommande post till kommunen via olika vägar, beställning av kontorsmaterial, telefoner mm. Hantering av nycklar finns även i frontkontoret.

Kvalifikationer
Du har en avslutad treårig gymnasieutbildning och god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Du har erfarenhet av att arbeta med service och bemötande av kunder, gärna per telefon. För tjänsten krävs god datorkunskap. För att lyckas i tjänsten behöver du vara kommunikativ, saklig och korrekt med ett gott bemötande i varje enskilt fall.

Då vi arbetar med många olika arbetsuppgifter och du kommer ha kollegor i hela kommunen är flexibilitet och samarbete en förutsättning. Du är ansvarstagande, lösningsorienterad och kreativ då inkommande frågor och problem som uppstår nästan alltid är situationsanpassade och måste lösas omgående.

Meriterande är att ha utbildning/arbetslivserfarenhet av arkivering och informationshantering.

Varaktighet/ Arbetstid
Tjänsten är en tillsvidareanställning, med en sysselsättningsgrad på 100 %. Provanställning kan komma tillämpas.

Publiceringsdatum
2025-02-11

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Vi vill ha din ansökan senast 2025-03-03.

Skicka in din ansökan via formuläret i denna annons.

Vår uppgift som kommun är att erbjuda god service med hög kvalitet till invånarna och att verka för att Överkalix ska vara en attraktiv kommun att växa upp, utbildas, bo, arbeta och åldras i. Vi vill att du blir en del av det!

För att trivas bra hos oss ska du dela Överkalix kommuns gemensamma värdegrund, där ledorden är: engagerad, respektfull, ansvarstagande och professionell. Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, varierande arbetsuppgifter och att du som medarbetare får en god balans mellan arbete och fritid.

Som anställd hos Överkalix kommun har du möjlighet till friskvård. Vissa av våra arbetsplatser har flextid och det kan finnas möjlighet till distansarbete, beroende på arbetsplats och arbetsuppgifter. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Personuppgifterna i din ansökan kommer att sparas i 24 månader.
Om du blir anställd sparas dina uppgifter i personakten, annars raderas de sedan två år gått.

• ------------------------------------

Annonssäljare, rekryteringsföretag med flera undanbedes att kontakta oss i denna rekrytering. Vi har klart vilka rekryteringskanaler som vi vill använda oss av. Vänligen respektera detta.

Ersättning
Månadslön/timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/5".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Överkalix kommun (org.nr 212000-2684)

Arbetsplats
Kommunstyrelsen, Frontkontoret

Kontakt
Agneta Suikki
0926-74185

Jobbnummer
9157510

Prenumerera på jobb från Överkalix Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Överkalix Kommun: