Österåkers kommun söker nyutexaminerad upphandlare/inköpare
Experis Sverige / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Huddinge eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Skärgårdskommunen Österåker är en av landets snabbast växande kommuner och har idag drygt 39 000 invånare. Befolkningen är ung, nyföretagandet starkt och arbetslösheten låg. E18, Norrortsleden och Roslagsbanan är snabba förbindelser till Österåker. Centralorten Åkersberga ligger ca 30 minuter från Stockholm. Österåkers fantastiska natur och skärgård ger många möjligheter till aktiv fritid och härligt boende. Österåker beaktar jämställdhets- och mångfaldsaspekten vid rekrytering. För mer information
www.osteraker.se.Som upphandlare på Österåkers kommun tillhör du upphandlingsenheten som ansvarar för kommunens upphandlingar av varor, tjänster och entreprenader. Upphandlingsenheten har idag fyra medarbetare och är placerad på kommunkontoret i Åkersberga (Alceahuset).
Publiceringsdatum2013-05-14Dina arbetsuppgifterDu kommer att ansvara för upphandlingsprocessen från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering, förhandling och uppföljning av avtal. Fokus för denna tjänst kommer att vara upphandlingar för socialförvaltningen vilka ofta kännetecknas av stor komplexitet. Du verkar för att företag, organisationer och enskilda upplever ett etableringsklimat som bygger på förtroendefulla relationer, öppenhet och konkurrensneutralitet.
Vem är du?
Vi söker dig som har utbildning från universitet/högskola eller yrkeshögskola med inriktning på inköp/logistik och eller upphandling. Vi ser gärna att du har någon form av arbetslivserfarenhet och är den från inköp och/eller försäljning ser vi det som meriterande. Tjänsten kräver hög generell IT kunskap samt mycket god förmåga att utrycka sig i tal och skrift.
Som person är du affärsmässig och har stor integritet. Du har förmåga att identifiera, analysera och prioritera framgångsfaktorer vid upphandling. Vidare behöver du vara pedagogisk med god förmåga att kommunicera och har lätt för att uttrycka dig konkret och tydligt i skrift och tal. Du kommer att ha många kontakter både inom och utanför organisationen vilket ställer stora krav på din samarbetsförmåga och skapandet av goda relationer. Du är lyhörd och servicemedveten och ger ett gott bemötande. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad kan Österåkers kommun erbjuda dig?
Som upphandlare har du ett stort ansvar med komplexa och utmanade arbetsuppgifter. Österåker jobbar utvecklingsorienterat och har kommit långt i sin strävan att driva upphandlingsenheten effektivt och affärsinriktat. Österåker erbjuder goda anställningsvillkor och kontinuerlig kompetensutveckling.
Kontaktperson för detta jobbI den här rekryteringen samarbetar Österåkers kommun med Experis.
För mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson på Experis 08-736 28 47. Vi intervjuar fortlöpande så skicka gärna in din ansökan så snart du kan.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-05-21
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMalin Magnusson 08-736 28 47
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1551126
Observera att sista ansökningsdag har passerat.