Order- och leveransplanerare till globalt bolag i Göteborg!
Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du ett intresse för logistikprocesser och är van vid att arbeta administrativt? Är du en person med en god analytisk- och problemlösande förmåga? Då skall du se hit!
Publiceringsdatum2017-06-27Om tjänstenDu kommer att arbeta i ett team som ansvarar för att säkerställa en effektiv produktionsplanering och styrning. Teamet säkerställer leveransprestanda från produktion till nästa process (distribution, marknad osv.). Som order- och leveransplanerare är din huvuduppgift att planera och hantera försäljningsorders och att lösa beställningar tillsammans med interna avdelningar så som front office, produktionsenheter och fabriker.
Vi söker en person som kommer att arbeta främst med orderplaneringen vilket innefattar arbetsuppgifter så som;
* Planera och hantera försäljningsorders med syftet att möta kundens önskade leveranstid
* Övervaka och administrera orders i olika orderprocesser så som returer, återförsäljning, orderförändringar, leveransstopp osv.
* Hantera orderförändringar från kund, marknad, fabrik och produktion
* Kommunicera orderförseningar till Front Office
* Övervakning av ingående transporter till lokala fabriker
Vi söker ytterligare en person som kommer att arbeta främst med leveransplaneringen vilket innefattar arbetsuppgifter så som;
* Planera och hantera leveranser av färdiga produkter till fastställda marknader och se till att utlovat leveransdatum kan efterhållas.
* Säkerställa korrekt transportdata
* Hantera leveransrelaterade fall från marknadsenheter och andra intressenter inom bolaget.
* Arbeta för att minska leverans- och transportkostnader
* Prognostisera och proaktivt hantera eventuella volymförändringar
Dessa två personer kommer också att ansvara för att minska leverans- och transportkostnader och för att arbeta proaktivt och agera på den information som finns för att säkerställa en hög leveransprecision till kund. Ni kommer också att initiera och delta i löpande förbättringsaktiviteter tillsammans med övriga interna intressenter
Om dig
Vi söker dig som har minst 1-3 års erfarenhet av logistikprocesser, produktion och/eller orderhantering. Har du tidigare erfarenhet av att arbetat inom automotiveindustrin eller har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller liknande så är detta meriterande. Då du kommer att arbeta i en internationell miljö så ser vi att du hanterar det engelska och svenska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Slutligen behöver du också besitta åtminstone baskunskaper i Excel.
Som person har du en mycket god förmåga att arbeta i team och du kommunicerar väl i både tal som skrift. Du är analytisk med en god förmåga att hantera olika problemställningar utifrån fokus på kvalitet, tid och kund. Vidare har du visat prov på att kunna hantera och prioritera bland flertalet ansvarsområden och att möta deadlines. Du är processorienterad, har förmåga att driva ditt arbete självständigt framåt med ett proaktivt arbetssätt.
Viktigt för tjänsten är:
• Kunskap inom produkt-, sourcing- och orderprocesser
• 1-3 års praktisk erfarenhet av att arbeta med logistikprocesser
• Att du behärskar det engelska och svenska språket obehindrat i tal såväl som skrift
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som order- och leveransplanerare är ett konsultuppdrag med tillsättning i augusti. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer att starta i början av augusti och pågå ett år framöver. För rätt person kan det finnas goda möjligheter till förlängning.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jonatan Göransson på telefon 073-684 73 32.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJonatan Göransson
jonatan.goransson@adecco.seFöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3578160
Observera att sista ansökningsdag har passerat.