Order- och ekonomiadministratör
Tranpenad Kontor och Ekonomi AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tranpenad Kontor och Ekonomi AB i Göteborg,
Mölndal,
Borås,
Sigtuna eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2015-03-24Om företagetSom anställd hos oss på Flexlife Konsulting får du ett utvecklande och varierande arbete där ingen dag behöver vara den andra lik. Som en del av vår bemanningsstyrka får du tillgång till alla de fördelar en anställning hos oss innebär. Är du intresserad av ett arbete som innebär "frihet under ansvar" kan vi ha det rätta alternativet för dig. Tranpenad är verksamma inom områdena Kontor & Ekonomi, Logistisk & Industri samt Bygg & Anläggning. Vi bemannar och rekryterar i regionerna kring Göteborg,Trollhättan, Jönköping och Stockholm.
Om tjänstenVi söker för kunds räkning en order - och ekonomiadministratör. Du kommer att jobba på ett medelstort företag men som har sin produktion och tillverkning i utlandet.
Du kommer att sköta den löpande redovisningen med bl a hantering av leverantörsfakturor, registrering av in- och utbetalningar, betalningsuppföljningar, löpande bokföring samt momsavstämningar.
Som orderadministratör kommer du stötta säljarna med att lägga in order och beställningar, Följa upp leveranserna och ha överblick på lagersaldona. Det kan även tillkomma en del transportbokningar. Du kommer att ha mycket kontakt med kunder, leverantörer och ett nära samarbete med dina kollegor.
Detta är en varierande roll med goda utvecklingsmöjligheter. Du kommer jobba nära dina kollegor i ett mindre ekonomiteam där ni även tillsammans ansvara för sedvanliga backoffice sysslor så som telefon, kundbesök och posthantering.
ProfilVi ser gärna att du har arbetat med någon av liknande administration tidigare. Du kan tidigare ha arbetat med orderadministration eller har ekonomitrelaterade arbetsuppgifter och kan tänka dig att arbeta brett inom båda områdena. Du har goda kunskaper i både svenska och engelska då kommunikation sker på båda dessa språk ut mot kunder och leverantörer. Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemen Pyramid och Hansa. Även meriterande om du har arbetat med viss tullhantering.
För att trivas på företaget är du serviceminded och driven och tycker om att stötta dina kollegor internt och kunderna externt. Du beskriver dig själv som en administratör och tycker om att arbeta strukturerat. Du tycker om att arbeta med många olika arbetsuppgifter och är bra på att prioritera mellan dessa.
Arbetstider och övriga villkor
Heltid
Tillsvidareanställning
Kontorstider
Goda utvecklingsmöjligheter
Marknadsmässig lön
Start: omgående
Så ansöker duUrval kommer att ske löpande så skicka din ansökan redan idag!
Arbetstider och omfattningHeltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-31
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 382
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Ahlén 0708-33 84 19
maria.ahlen@tranpenad.seMaria Ahlén
FöretagTranpenad Kontor och Ekonomi AB
AdressTranpenad Kontor och Ekonomi AB
Bäckstensgatan 9
43149 Mölndal
KontorsadressBäckstensgatan 9, Mölndal
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2219111
Observera att sista ansökningsdag har passerat.