Operativ teamledare till Stadiums kundserviceavdelning - Norrköp

Workz Sweden AB / Chefsjobb / Norrköping
2021-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Operativ teamledare till Stadiums kundserviceavdelning - Norrköp" (publicerad 2021-10-15) ⬅️


Visa alla chefsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Workz Sweden AB i Norrköping, Linköping, Eskilstuna, Haninge, Södertälje eller i hela Sverige

OM WORKZ

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder dig en trygg, fast anställning med kollektivavtal. Vi tar ansvar för din kompetensutveckling, vi coachar och ger feedback - allt för att säkerställa att du får en lång och framgångsrik tid inom kundserviceyrket.

Vi ger dig grunden för ditt fortsatta yrkesliv. Vi vill att du ska vara den bästa möjliga kundservicemedarbetaren. Därför investerar vi både tid och pengar på att certifiera dig. Det gör vi för både din, Workz och våra uppdragsgivares skull. Certifieringen bygger på en rejäl grundutbildning följd av olika träningspass och löpande coachning och utvärdering, allt med fokus på dina egna utvecklingsbehov. Det kommer göra dig mer effektiv, trygg och glad på jobbet.

Tjänsten omfattas naturligtvis av kollektivavtal, vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande lön, semester och pension.

Är du vår nästa stjärnspelare?

Är din passion kundservice, kommunikation och en aktiv livsstil? Ser du dig själv som driven, flexibel och lösningsorienterad? Toppen, då kanske du är Stadiums nästa stjärnspelare! Vi söker en energifull och passionerad lagspelare till vårt lag.

Är det dig vi letar efter?

Om Stadium

Historien om Stadium tog sin början när bröderna Ulf och Bo Eklöf bestämde sig för att bli bäst på sport och sportmode. Uppväxta i föräldrarnas livsmedelsbutik hade de fått känsla för företagande och butiksförsäljning. Sportintresset fanns med redan från barnsben då deras mor guidat dem upp och ner i slalombacken utanför uppväxtorten Norrköping och 1987 öppnade den första butiken. Stadium har idag växt till en självklar aktör inom sport och sportmode och finns över hela Sverige.

Om tjänsten:

Som Customer Service Team Leader är du en viktig del i Stadiums strävan att fokusera på kundens upplevelse. I rollen som Customer Service Team Leader ingår utöver ett gemensamt övergripande personalansvar av ett team på ca 15 personer, även schemaoptimering och daglig coachning av dina medarbetare, där den dagliga utvecklingen av teamet är din och avdelningens största prioritet, detta för att kunna leverera en kundservice i världsklass.
Då närheten till kund och ditt team är en avgörande framgångsfaktor kommer du ha förmånen att spendera en viss del av din tid med att arbeta operativt i vår kundservice.

Ditt fokus som teamledare

• Utveckla varje medarbetare och teamet med ett operativt coachande ledarskap.
• Personalplanering, schemaläggning och uppföljning av KPI:er.
• Hands on, vara operativ i driften och säkerställa en högklassig service
• Vara innovativ och ta ett stort ansvar i förändringsarbetet.
• Flexibel mellan operativt ledarskap och dagligt genomförande.



Vi söker dig som:

Vi söker dig som idag är, eller tidigare har varit, chef eller ledare. Utöver erfarenhet av att jobba dynamiskt med ditt team ser vi gärna att du är van vid att jobba i en framåtlutad organisation där förbättring och förändring är en del av vardagen. Du mäter kontinuerligt framgång och uppmärksammar utvecklingspotential i ditt team.
Du drivs av att motivera och entusiasmera dina medarbetare och engagerar dig i både individens och teamets utveckling. Att du älskar att möta kunder och gärna antar utmaningen att lösa komplexa kundärenden är en självklarhet.
Lika självklart är det att du på ett engagerande, motiverande och förtroendeingivande sätt får individerna i ditt team att vara sitt bästa jag för att kunna leverera en kundservice i världsklass.

Du värdesätter Stadiums värderingar och är en prestigelös möjliggörare.

Med en vision om att aktivera världen vill Stadium inspirera ett aktivt liv för alla.
• Join the movement!

Formella krav & erfarenheter:

• Erfarenhet av att leda ett team i en kundservicemiljö, detaljhandel eller liknande arbetsmiljö.
• God förståelse för affären kundservice och dess innebörd
• Grundläggande förståelse för Officepaketet, främst Excel och andra affärssystem
• Arbetat i en kundnära organisation

Stadium har butiker och online-försäljning i Sverige, Finland, Danmark och Norge så har du kunskap i något av dessa språk ser vi det som en fin merit.

Publiceringsdatum
2021-10-12

Dina personliga egenskaper
• God kommunikationsförmåga
• Samarbetar gärna och väl med kollegor & chef
• Strukturerad & noggrann i sitt arbetssätt
• Stabil & lugn
• Nyfiken & innovativ
• Flexibel & positiv till förändringar i arbetet



Praktisk information
Start - Enligt överenskommelse
Omfattning - Heltid
Placering - Stadiums huvudkontor Norrköping.
Lön - Enligt överenskommelse

För att finnas på plats när våra kunder behöver oss har vi generösa öppettider 362 dagar om året, din arbetstid är generell kontorstid med viss mån av arbete på kvällar och helger.

Ansökningsförfarande
Vi önskar ha din ansökan snarast, vi jobbar löpande med urval och tjänsten kan komma tillsättas tidigare än sista ansökningsdag.
I denna rekrytering samarbetar Stadium med Workz Sweden AB som ansvarar för denna rekryteringsprocess.
Kontakta ansvarig rekryterare vid frågor, Tobias Hermansson Tobias.Hermansson@workz.se - 0722071361.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Workz Sweden AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Workz Sweden AB (org.nr 556938-3788)

Jobbnummer
6037165

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Workz Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Workz Sweden AB: