Operativ ledare för kundservice hos Evergreen Garden Care
OnepartnerGroup Östergötland AB / Chefsjobb / Norrköping
2025-10-23
Visa alla chefsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos OnepartnerGroup Östergötland AB i Norrköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm,
Åtvidaberg eller i
hela Sverige Hos Evergreen Garden får du mer än bara ett jobb - du blir en del av ett internationellt bolag och ett team som brinner för odling och stark laganda. Nu söker vi en teamleader för kundservice till Evergreen i Norrköping - är det dig vi letar efter?
Publiceringsdatum2025-10-23Om företagetEvergreen Garden Care är Europas, Australiens och Nya Zeelands främsta aktör inom trädgårdsprodukter med en omsättning på 600 miljoner euro, 1200 anställda och verksamhet i 15 länder. Sedan starten 2017 har vi vuxit genom strategiska förvärv och innovation. Med välkända varumärken som Weibulls, Miracle-Gro, Substral och Roundup erbjuder vi ett brett sortiment av högkvalitativa trädgårdsprodukter, från jord och gödsel till växtskydd och fröer.
Vi vill inspirera människor att skapa vackra, grönskande platser - oavsett om det handlar om blomstrande trädgårdar, mysiga uteplatser eller ett hav av krukväxter inomhus. Med våra produkter och kunskap gör vi det enkelt för alla att odla och vårda sin egen gröna fristad. På Evergreen Garden Care siktar vi på att växa och se våra varumärken, vår verksamhet och våra medarbetare blomstra.
Om tjänstenI rollen som teamleader för kundservice leder och utvecklar du teamet om två personer samtidigt som du är aktiv i det dagliga kundservicearbetet i en internationell organisation. Du kommer att tillhöra ett team som brinner för odling och där lagandan är närvarande och viktig.
Du arbetar med orderhantering, fakturering och är tillgänglig i växeln, du säkerställer i nära samarbete med planeringsorganisationen att orderflöden fungerar effektivt. Rollen innebär också ansvar för att avtal, prislistor och kunddata alltid är uppdaterade i våra system. En viktig del i rollen är att initiera och driva förbättrings- och digitaliseringsinitiativ för att utveckla våra kundserviceprocesser. Du bidrar till att höja kvaliteten, effektivisera arbetsmetoderna i nära samarbete med angränsade team som säljorganisationen, KAM och supply chain med målet att optimera kundnöjdhet och leveransprecision.
Om dig
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi, service eller liknande erfarenhet.
Du har erfarenhet av förändringsarbete och har varit delaktig i projekt innehållande digitalisering och processutveckling.
Du har en bakgrund inom kundservice, där du arbetat med planering, logistik, order- och fakturahantering.
Du har dokumenterad erfarenhet av att leda team och ansvara för resultat.
Du har god kunskap att kommunicera på engelska i tal och skrift.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du vara analytisk, strukturerad, trygg i att fatta beslut och van vid att arbeta med process- och kvalitetsförbättringar. Som ledare är du engagerad, kommunikativ, coachande och du motiveras av att utveckla både människor och arbetssätt. Du har även systemvana och är skicklig på att navigera i olika system.
Övrig informationTillträde: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Åby, Norrköping
Denna rekrytering sker i samarbete med OnePartnerGroup. Observera att vi på grund av GDPR ej tar emot ansökningar via e-post. Urvalet sker löpande och vi uppmuntrar därför intressenter att söka så snart som möjligt, då tjänsten kan komma att tillsättas före sista annonseringsdag. Har du frågor om processen, vänligen kontakta rekryteringskonsult Julius Danielsson på mejl via
julius.danielsson@onepartnergroup.se eller på tel. nr 0730-464173.När du har ansökt till tjänsten kommer du först få ett sms och e-post från vår AI-kollega Sara (avsändare OnePartnerGroup/OPG) med en länk för att besvara några urvalsfrågor för tjänsten. Vi matchar sedan din ansökan med tjänsten och kontaktar dig via mejl eller telefon för återkoppling. Har du inte fått återkoppling inom två veckor ber vi dig kontrollera att mejl från oss inte hamnat i din skräppost, samt att du i din profil hos oss angivit korrekt mejladress.Vår rekryteringsprocess består av följande steg: Urval baserat på ansökningshandlingar, telefonintervju, kompetensbaserade tester som mäter problemlösningsförmåga och personlighet (tidsåtgång tillsammans ca 45 minuter), djupintervju, referenstagning, bakgrundskontroll och kundintervju.
Vi ser fram mot att ta del av din ansökan, välkommen!
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare OnePartnerGroup Östergötland AB (org.nr 556958-4476),
https://weibulls.com/ Tillgång till bil För detta jobb krävs att du har tillgång till en egen bil.
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats OnePartnerGroup
Kontakt Julius Danielsson
julius.danielsson@onepartnergroup.se Jobbnummer 9571105