Operations Assistant till globalt företag
Framtiden AB / Kontorsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Är du intresserad av att jobba med tydligt kundfokus? Trivs du i en varierande roll på ett företag med högt tempo? Då kan du vara den vi söker! Urval sker löpande, ansök redan idag!
Dina arbetsuppgifter
Som Operations Assistant hos vår kund kommer du att utgöra en viktig del av företagets Customer Service-avdelning. Mer specifikt kommer du att jobba mot Tender & Pricing, d.v.s. utföra offerter, skriva anbud, föra statistik och rapporter i Excel, hantera e-orders och logistiken därtill. Du kommer således att hantera ärenden från företagets kunder, men även ta emot interna samtal mot inköp, marknad och försäljning. Utöver samtalshantering av inkommande orders har du även ansvar och löpande kontakt med företagets kunder runt om i norden.
Om företaget
Vår kund är ett världsledande företag när det gäller medicintekniska produkter för behandling av bland annat hjärta, mag-, lung-, vaskulär-, urologiska- och kroniska smärttillstånd. Med ca 20 000 anställda runt om i världen och kontor i över 40 länder är utvecklingsmöjligheterna stora.
Din profil
Skallkrav
• Nyutexaminerad inom ekonomi, service management eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper i engelska, såväl skriftligt som muntligt
Meriterande
• Kunskaper i annat nordiskt språk
Vi söker dig som är nyutexaminerad inom ekonomi, service management eller motsvarande. Du är driven, engagerad och positiv. Då tjänsten som Operations Assistant hos vår kund kommer att innebära mycket varierade arbetsuppgifter ser vi gärna att du är flexibel och lösningsfokuserad. Det en fördel om du har tidigare erfarenhet av SAP, alternativt är du en erfaren användare av något annat affärssystem. Du har mycket goda kunskaper i Excel och Officepaketet då stor del av arbetat utförs i detta program.
Om oss
Som anställd på Framtiden kan du känna dig trygg. Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Dennes uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.Framtiden AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag och vår specialitet är Unga Talanger. Det innebär att vi hjälper våra kunder att hitta de bästa medarbetarna som fortfarande är i början av sin karriär. Just nu har vi hundratals lediga jobb. Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden AB för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Ort: Helsingborg
Omfattning: Heltid tom 31/12 (med chans till förlängning)
Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Urval sker löpande, ansök redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, 3-6 månader
Publiceringsdatum2017-09-01ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-19
Ange följande referens när du ansöker: 12925
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFanny Trossö
fanny@framtiden.com 0722 - 83 29 06
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drottninggatan 1D
21211 Malmö
KontorsadressDrottninggatan 1D
Jobbnummer 3674486
Observera att sista ansökningsdag har passerat.