Omsorgshandledare till Dicksons hus
Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda / Apotekarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla apotekarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda i Göteborg Vill du ha ett jobb där du kan göra skillnad i människors liv - på riktigt? Hos oss i Örgryte-Härlanda spelar du en viktig roll för att ge våra invånare ett gott liv. Med vårt engagemang och kompetens gör vi det bästa för göteborgarna och bidrar till att Örgryte-Härlanda upplevs som ett attraktivt område att leva, bo och arbeta i. Vi har idag 3 500 anställda som alla ger service, stöd och omsorg på olika sätt. Välkommen till en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för.
Publiceringsdatum2017-03-31ArbetsuppgifterVi söker nu två omsorgshandledare till Dicksons hus. Tjänsten innebär att tillsammans med enhetschef och undersköterskor planera och genomför insatser i verksamheten som ska bidra till att skapa struktur och öka kvaliteten. Du ska handleda undersköterskorna i deras direktarbete med hyresgästerna, samt stödja och utveckla kontaktpersonalens arbetssätt. Vidare ska du ansvara för att ta fram välfungerande rutiner för att förtydliga och underlätta för undersköterskorna i deras arbete samt stödja dokumentationsombuden i sitt arbete med att uppnå uppsatta kvalitetsmål gällande genomförandeplanernas innehåll. I tjänsten ingår även att ansvara för sociala medier på Dicksons hus.
Arbetsmetoderna kommer dels att handla om det allmänna arbetssättet på enheten, men även det individuella arbetet kring hyresgästen som dokumenteras i handlingsplaner och den sociala dokumentationen. Målet med detta arbetssätt är att alla medarbetare ska ge ett likvärdigt bemötande gentemot hyresgästerna med fokus på individens behov.
Tillsammans med kollegorna på övriga äldreboende vill vi att du utvecklar en gemensam syn på omsorgshandledarens uppdrag i samråd med enhetscheferna.
KvalifikationerSom person är du väl förankrad i stadens förhållningssätt, det salutogena och personcentrerade vård och omsorgsarbetet, välfärdens processer och den nationella värdegrunden. Vi söker dig som är positiv i ditt förhållningssätt, kan vara tydlig och har en god kommunikativ förmåga. Du ska känna dig bekväm med att jobba självständigt men även att samarbeta i team.
Pedagogisk förmåga är viktigt för tjänsten, samt mycket goda kunskaper om och erfarenhet av arbete med social dokumentation, handledning och IT-stödet Treserva.
Vi vill att du har grundutbildning och erfarenhet inom vård och omsorg samt yrkeshögskoleutbildning inom vård och omsorg, minst 200 YH poäng eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I Örgryte-Härlanda arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån. Vårt geografiska läge innebär goda kommunikationer och närhet till både Göteborgs centrum och vackra grönområden.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt rekryteringssystem Visma Recruit. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster då Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse i september. Arbete var tredje helg och viss kvällstjänstgöring förekommer. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-18
Ange följande referens när du ansöker: 114/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPia Sabeti Rad
pia.sabeti.rad@orgryteharlanda.goteborg.se 031-365 65 17
Christian Nilsson 031-365 65 28
FöretagGöteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda
AdressGöteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda
Box 170 94
40261 Göteborg
KontorsadressKålltorpsgatan 2
Jobbnummer 3410206
Observera att sista ansökningsdag har passerat.