Ny PC-tekniker/kundtjänstmedarbetare sökes!
Exertis CapTech / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Exertis CapTech i Göteborg,
Mölndal,
Varberg,
Sollentuna,
Stockholm eller i
hela Sverige Om Exertis CapTech
Exertis CapTech är en av Nordens största distributörer av IT-hårdvara, AV-produkter, Entertainment (film, böcker, spel & leksaker) samt en av Nordens största PC-producenter. Verksamheten har sitt lager och huvudkontor i Göteborg med lokalkontor i Stockholm, Helsingborg och Umeå i Sverige, Sandefjord i Norge, Helsingfors och Tammerfors i Finland samt Köpenhamn i Danmark. Försäljningen uppgick 2017 till över 2 miljarder SEK. Företaget samarbetar idag med över 250 leverantörer och fler än 4000 återförsäljare över hela Norden. Sedan 2014 ingår företaget i Exertis Group, en av Europas största distributörer med en omsättning på 30 miljarder SEK.
Exertis CapTech växer och behöver utöka personalstyrkan på vår eftermarknadsavdelning. Därför söker vi nu dig som är van PC -tekniker. Du kan felsöka både PC, surfplattor, komponenter, men har även har dokumenterad erfarenhet av kundsupport (via mail och telefon).
Vi tror att du är en driven person som naturligt får med dig andra på gott humör och sprider god stämning kring dig. Du är professionell i ditt kundbemötande och förstår vikten av en hög servicenivå. Du tar ditt arbete seriöst och har lätt för att lära dig och ta till dig information. Som person ogillar du att stå still och vänta på nästa uppgift, utan söker istället nya uppgifter när de gamla är avslutade.
Arbetet är lokaliserat till Göteborg och du kommer ingå i vår eftermarknadsavdelning som idag består av tolv personer, varav fyra är tekniker. Tjänsten kräver både att du kan samarbeta i grupp och att du tar egna initiativ. Vi har högt i tak och skrattar gärna tillsammans. Då kundtjänst är en position som kräver god förståelse för kundens problem och ännu bättre vilja att leva upp till kundens förväntningar, kommer social kompetens och flexibilitet vägas in vid din lämplighetbedömning.
För en jämnare könsfördelning ser vi gärna kvinnliga sökanden.
Arbetsuppgifter som ingår i tjänsten
• Felsökning/verifiering av PC-komponenter, PC-datorer, laptops och surfplattor
• Telefon- och mailsupport med kunder och leverantörer
• Godkännande av returförfrågningar från kunder
• Hantering av ej uthämtade paket, felskick, godsspårning etc
• Hantering av returnerade produkter som ej testas/felsöks
• Övriga på eftermarknadsavdelningen vanligt förekommande arbetsuppgifter
Kompetenser och erfarenheter som efterfrågas
• dokumenterad erfarenhet av PC-reparation/felsökning
• dokumenterad erfarenhet av mail-/telefonsupport
• stresstålighet
• noggrannhet
• ordningsamhet
• snabbt blir självgående
• kan arbeta både i grupp och enskilt
• god samarbetsförmåga
• god förståelse för kundens problem och situation
• god datorvana
Arbetstider
07:00 - 16:00, totalt 40h/vecka heltid. Tillsvidareanställning.
Publiceringsdatum2018-03-13ErsättningEnligt Handels kollektivavtal, fast månadslön. Utbetalning en månad i efterskott.
TillträdeTjänsten tillsätts snarast möjligt. Om rätt person hittas, kan tjänsten tillsättas innan ansökningstiden går ut.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagExertis CapTech
AdressExertis CapTech
Ekonomivägen 11
43633 Askim
KontorsadressEkonomivägen 11
Jobbnummer 4018056
Observera att sista ansökningsdag har passerat.