Nu söker vi på löneenheten två nya lönekonsulter!
Gislaveds kommun / Administratörsjobb / Gislaved
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gislaved,
Gnosjö,
Tranemo,
Värnamo,
Svenljunga eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gislaveds kommun i Gislaved,
Borås,
Jönköping eller i
hela Sverige Välkommen till oss i Gislaveds kommun. Här får du möjlighet att göra en insats för våra invånare på olika sätt. Vårt uppdrag handlar om att bygga vårt samhälle och vi välkomnar dig att forma det tillsammans med oss. Vi erbjuder: En modig arbetsgivare - goda utvecklingsmöjligheter - förutsättningar för att du ska må bra.
Publiceringsdatum2022-03-09BeskrivningSom medarbetare i Gislaveds kommun är du medskapare på din arbetsplats.
Du ges möjlighet och förväntas att bidra till verksamhetens utveckling genom din kunskap och erfarenhet. Hos oss är respekt för olikheter och alla människors lika värde grundläggande.
Löneenheten arbetar för att se till att Gislaveds kommuns medarbetare får rätt lön i rätt tid. Löneenheten fungerar även som en stödfunktion för frågor som rör lön och ersättning, pension och försäkringar. Du kommer att tillhöra ett team som genom nära samarbete hanterar närmare 4000 löner. Löneenheten tillhör och samarbetar nära HR-avdelningen.
Liksom hela organisationen står löneenheten inför ett spännande arbete med att digitalisera våra arbetsprocesser för att möta dagens och morgondagens krav på service och tillgänglighet. Gislaveds Kommun har precis implementerat ett nytt HR-system som heter HRM Software, ett helt digitalt sätt att betala ut lön och ersättningar till kommunens medarbetare. Nu söker vi två lönekonsulter, en tillsvidaretjänst och ett vikariat då vår kollega går på föräldraledighet.
Dina arbetsuppgifterEn stor del av lönenheten är en stödfunktion till resterande förvaltningar inom organisationen och det innebär att man arbetar i olika led, första ledet tar man emot ett ärende som inkommer genom telefon eller vår e-tjänst, andra ledet utreder man det inkomna ärendet eller sakfrågan och i tredje ledet hamnar systemfrågor och utvecklingsfrågor. Du kommer att ingå i antingen led ett eller två i din tjänst
Dina arbetsuppgifter kommer innefatta operativt lönearbete; att administrera lönearbetet så att korrekta utbetalningar sker, att genom tolkning av lagar, avtal och policys ge professionellt råd och stöd till kommunens medarbetare, chefer och personalredogörare samt informera och utbilda inom området. Att kunna ta emot frågor och bemöta organisationens medarbetare och på ett pedagogiskt sätt ge information om ersättningar och stödja chefer för att rätt lön ska kunna betalas ut.
KvalifikationerFör tjänsten krävs gymnasieutbildning inriktning ekonomi/administration eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har lönespecialistutbildning. Du har minst ett års erfarenhet av löneadministration. Det är meriterande om du har kunskap i att tolka löneavtal och kollektivavtal, gärna inom kommunal sektor.
Som person är det av stor vikt att du är uppmärksam på detaljer, lösningsorienterad samt ger en god service. Du är företagsam, flexibel och trivs bra med att arbeta i ett team. Du har förmågan och trivs med att engagera och entusiasmera dina kollegor. Det är en självklarhet för dig att upprätthålla fullständig sekretess då du arbetar med känslig data. Vidare är du van vid system och kommunicerar väl på svenska.
Ditt medarbetarskap är djupt förknippat med din förmåga att samarbeta och delta i din och verksamhetens utveckling. Hos oss innebär det att du har ett gott samarbete med chef och kollegor, både på den egna arbetsplatsen och i övriga kommunkoncernen. Du bemöter alla med hög servicenivå, vänlighet och hög kvalitet genom kund- och servicefokus. Du tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor och är lösningsorienterad. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår.
Vi kommer att tillämpa intervjuer löpande under annonsering.
Vi tillämpar registerkontroll (utdrag ur belastningsregistret) som en form av lämplighetsprövning för alla som erbjuds anställning i verksamheter där man har en direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar.
Vill du vara en del av vår framgång? Välkommen med din ansökan!
I Gislaveds kommun är heltid en rättighet och därför annonseras lediga tjänster* på heltid. När verksamheten kan tillgodose deltid är det givetvis en möjlighet. *tjänster som är kortare än 3 månader samt vissa befattningar kan undantas. Inför rekryteringsarbetet har Gislaveds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGislaveds kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/122".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gislaveds kommun (org.nr 212000-0514)
Arbetsplats Kommunstyrelseförvaltningen, HR-avdelningen, Löneenheten
Kontakt Sandra Novakovic
0371-81168 Jobbnummer 6416991
Observera att sista ansökningsdag har passerat.