Nu rekryterar vi flera Tjänsteansvariga till Axstores IT - St
WiseIT AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos WiseIT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Uppsala,
Borlänge eller i
hela Sverige Nu rekryterar vi flera Tjänsteansvariga till Axstores IT - Stockholm
(Plan, Buy, Move, Sell, Finance, People & Tools)
Arbetar du inom IT idag och är sugen på att gå vidare mot nya utmaningar? Är du en person med nyfikenhet, starkt personligt driv med förmåga att leverera. Då kan Axstores vara rätt arbetsplats för dig!
Axstores är en av Nordens ledande detaljhandelskoncerner med kända varumärken inom Mode, Skönhet och Hemmet bestående av Åhléns, Kicks och Lagerhaus. I cirka 380 varuhus och butiker i Sverige, Finland och Norge möter Axstores 5 500 medarbetare över 300 000 kunder varje dag.
www.axstores.seDin utmaning som tjänsteansvarig på Axstores är att arbeta mot de tre kunderna som är Åhlens, Kicks och Lagerhaus. Här kommer du som tjänsteansvarig att ansvara för IT-leveransen, KPI:er (budget/kostnad, service nivårer/SLA, kundnöjdhet) för respektive tjänsteområde (Plan, Buy, Move, Sell, Finance och People & Tools). Du kommer även ansvara för att eskalera avvikelser mot avtal och budget till bolagsforum IT och/eller koncernforum IT.
Publiceringsdatum2015-07-21Dina arbetsuppgifterSom tjänsteansvarig är du, tillsammans med ditt team, ansvarig, för att tjänster/erbjudanden skapar värde gentemot kunderna. Arbetsuppgifterna består i att..
• Tillhandahålla de tjänster som ingår i tjänsteområdet enligt de tjänsteavtal som avtalats med tjänsteansvariga hos våra kunder.
• Vidta åtgärder och prioritera inom ramen för tjänsteområdets budget för att säkerställa att bl.a. service nivåer uppnås, kundnöjdheten är hög och tjänsten är kostnadseffektiv.
• Följa ITs operativa modell, hålla taktiska och strategiska tjänsteforum och säkerställa att de olika huvuddokumenten (t.ex. avtal, road maps, scorecards) hålls uppdaterade och tillgängliga.
• Kontinuerligt samarbeta med tjänsteansvariga från respektive kund i syfte att optimera de olika tjänsterna inom tjänsteområdet.
• Kontinuerligt samarbeta med IT driften, lösningsarkitekter samt andra grupperingar inom IT för att säkerställa en helhetsleverans kring tjänsten åt kunderna.
För att lyckas i den här rollen ser vi gärna att du har minst 5 års arbetslivserfarenhet varav 2-3 års djupare erfarenhet, inom respektive kundorienterat tjänsteområde (Plan, Buy, Move, Sell, Finance, People & Tools) i roller som systemanalytiker/affärsanalytiker alt. systemtekniker/implementationsspecialist.
Utöver detta, följande kompetens och erfarenhet:
• Erfarenhet av relevant verksamhetsprocess (planering, inköp, logistik, försäljning)
• Erfarenhet av behovsanalys, projektledning och applikationshantering
• Meriterande med erfarenhet av Oracle Retail moduler
• Meriterande med erfarenhet av Retail system
Kompetens och erfarenhet från respektive tjänsteområde:
PLAN
• Erfarenhet av planeringssystem
• Meriterande med erfarenhet av planeringssystem inom Retail
• Meriterande med erfarenhet av Oracle Retail RPAS
BUY
• Erfarenhet av inköpssystem
• Meriterande med erfarenhet av inköpssystem inom Retail
• Meriterande med erfarenhet av Navision (som används av Lagerhaus)
• Meriterande med erfarenhet av Oracle Retail inköpsmoduler (RMS, RPM, Allocation, PIM)
MOVE
• Erfarenhet av logistiksystem
• Meriterande med erfarenhet av logistiksystem inom Retail
• Meriterande med erfarenhet av Manhattan/WMS (huvudsystemet som används idag)
• Meriterande med erfarenhet av logistikprocess specifikt för e-handel.
SELL
• Erfarenhet av försäljningssystem inom Retail
• Erfarenhet av e-Handelssystem
• Erfarenhet av POS/kassalösningssystem (butikskassor)
• Erfarenhet av lojalitetssystem
• Meriterande med erfarenhet av Adobe Campaign
• Meriterande med erfarenhet av Star Republic
FINANCE
• Erfarenhet av ekonomiprocesser
• Erfarenhet av behovsanalys, projektledning och applikationshantering
• Erfarenhet av ekonomisystem för t.ex. redovisning, business control,
• Meriterande med erfarenhet av Oracle Retail Invoice Matching och Sales Audit
PEOPLE & TOOLS
• God förståelse gällande arbetsplats-infrastruktur samt interagerande tjänsteområden
• Erfarenhet av IT-support gällande ex. telefoni, operativsystem, kontorsutrustning, kundtjänstverktyg och desktop tjänster
• Vana av IT-stöd gällande intranät och intranäts-tjänster
• Meriterande med erfarenhet av MS Office produkter likt ADOBE
• Meriterande med erfarenhet av AutoCAD och Citrix.
Som person bör du vara en god ledare med mycket energi och som är engagerad, proaktiv och ansvarfull. Du är såväl strukturerad och noggrann som resultatinriktad. Du ska trivas med att ha många parallella aktiviteter på gång samtidigt. Det är viktigt att du har god kommunikativ förmåga i tal och skrift och är van att jobba självständigt. Du ska ha ett kreativt driv och ha möjlighet att se problem och lösningar ur olika synvinklar för att nå bästa möjliga resultat. Du har ett intresse för att utvecklas och samarbeta i en föränderlig miljö.
Axstors erbjuder:
Dig en arbetsplats att skapa möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Målet är att varje medarbetare får kompetensutveckling som bidrar till att företaget utvecklas och når sina mål. Vår värdegrund bygger på att vi som arbetar inom Axstores tar ansvar, får det att hända och satsar framåt. Vi erbjuder även många olika karriär- och utvecklingsmöjligheter inom koncernen.
Om Axstores
Axstores ingår i familjeföretaget Axel Johnson AB tillsammans med Axel Johnson International, Martin & Servera (70%), Novax samt delägda och börsnoterade Axfood (ca 50%) och Mekonomen Group (ca 26%). Totalt omsätter de hel- och delägda bolagen i Axel Johnson cirka 72 miljarder kronor och har omkring 20 000 anställda (2014).
www.axeljohnson.seVälkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen samarbetar vi med Wise IT. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. För mer information kring tjänsten kontakta ansvariga rekryteringskonsulter, Julian Firpo, på 073-521 65 27 eller Kristin Burrescia, på 073-521 65 59.
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-13
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1273
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristin Burrescia
Julian Firpo
FöretagWiseIT AB
AdressWiseIT AB
Sveavägen 13, 1 tr
11157 Stockholm
KontorsadressSveavägen 13, 1 tr, Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2365702
Observera att sista ansökningsdag har passerat.