Norsk-, dansk eller svenskspråkig mekaniker sökes för teknisksup
MSX International Ltd / Maskinreparatörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla maskinreparatörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos MSX International Ltd i Göteborg,
Jönköping,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och vårt fokus är lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och med drygt 5500 anställda experter i 80 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.
Arbetar du eller har du arbetat med bilar de senaste åren och gillar problemlösning? Talar och skriver du norska, danska eller svenska obehindrat? - Då kan detta vara jobbet för dig! Då Nissan är inne i en expansive fas med flera nybilslanseringar, behöver vi stärka vårt team i Göteborg. Vi söker därför just nu en Helpdesk Engineer för teknisk- och garantisupport till Nissan Technical and Warranty Helpdesk.
Vi söker dig som har bakgrund inom fordonsindustrin och gärna har kunskaper i fordonskonstruktion, serviceteknik och diagnostiska system. Du är analytiskt lagd och arbetar gärna med felsökning. Som person är du serviceinriktad, du tycker om att hjälpa andra och coacha dem till en högre nivå. Kunskaper i garantihantering är meriterande. Ett krav är att du är bekväm i att använda norska, danska eller svenska i tal och skrift.
Arbetet på helpdesken innebär att ge support vid felsökning, att finna tekniska lösningar och förhandsgodkänna vissa typer av reparationer. Arbetet innebär också att arbeta med garantisupport till återförsäljarna i olika garantifrågor, att bedöma garantiärenden och kontrollera att återförsäljarstandards följs. Du kommer arbeta tillsammans med ett nordiskt team av duktiga medarbetare.
Arbetsplats och anställning:
Göteborg. Tjänstens omfattning är heltid. Du kommer att vara anställd av MSXI, men arbeta heltid för vår kund. Tillsättning enligt överenskommelse. Visst resande inom norden ingår i tjänsten.
Publiceringsdatum2015-02-11Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med både med teknisk- och garantisupport via telefon och elektronisk kontakt för auktoriserade återförsäljare i Norden. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå i:
• Felsökning och tekniska lösningar
• Bedöma garantiärenden
• Ge support på förhandsgodkännanden och garantireklamationer
• Dokumentera ärenden i kundens datasystem
• Rapportera avvikelser och förbättringsmöjligheter
• Besöka verkstäder och ge support på plats vid behov
• Vid behov, inhämta information och kommunicera med tillverkaren
Är du intresserad av tjänsten, vänligen skicka din ansökan senast 2015-03-02.
Ansökan bör innefatta ett personligt brev och ett CV.
För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Yashar Maleky, Team Leader Nissan Technical Helpdesk
ymaleky@msxi-euro.com tel. +46 768-792012
Besök gärna
www.msxi.com för vidare information.
KvalifikationerKörkortskrav• B (Personbil)
KörkortskravB
Arbetstider och omfattningHeltid Tills vidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYashar Maleky, Team Leader 0046 (0)768 79292
ymaleky@msxi-euro.comFöretagMSX International Ltd
AdressMSX International Ltd
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2163678
Observera att sista ansökningsdag har passerat.