New Business Sales Manager till Swisslog AB
PSPartner / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PSPartner i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Swisslog designar, utvecklar och levererar marknadens bästa automationslösningar till lager- och distributionscentraler samt sjukhus. Vi erbjuder integrerade system och tjänster från en enda källa - från rådgivning och design till implementering och livslång kundservice. Bakom företagets succé finns ca 2 500 anställda runt om i världen som hjälper kunder i mer än 50 länder. Huvudkontoret finns i Buchs/Aarau, Schweiz. Swisslog finns på den nordiska marknaden som en stark lokal aktör med ca 350 anställda i Sverige, Norge, Finland och Danmark.
0 0 1 99 528 Ps Partner 4 1 626 14.0 Normal 0 21 false false false SV JA X-NONE
Gå in på
www.swisslog.com .
Publiceringsdatum2015-04-02Dina arbetsuppgifterSwisslog vill förstärka sitt nordiska säljteam inom "New Business". Arbetet innebär att hitta nya kunder och möjligheter för Swisslog inom intralogistikbranschen. Du skall ta fram en framgångsrik säljstrategi, bearbeta marknaden effektivt och samverka med Swisslogs olika delar för att serva kunderna på bästa sätt. Tjänsten innebär även viss projektledning för försäljningsprojekts team som består av logistikkonsult, systemdesigner samt IT- & Process konsult. Du ansvarar för att säljteamet tillsammans med kunden tar fram den optimala lösningen som ökar kundens konkurrenskraft. Projektstorlek är mellan 30 -300 MSEK.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Generera nya leads såväl som att arbeta långsiktigt och förtroendegivande med befintliga kunder.
• Vara proaktiv och förstå kundens behov, driva offertarbetet och presentera en detaljerad och samtidigt lättförståelig lösning för kunden som motsvarar de krav som kunden satt upp.
• Agera projektledare och ta huvudansvaret för införsäljningen till kunden. Från första kontakt till realisation.
• Offerera och förhandla effektivt med professionalism och gott affärsmannaskap.
• Samarbeta effektivt med såväl intern personal som externa leverantörer och partners.
Kompetens
• Civilingenjör inom logistik/supply chain eller motsvarande.
• Erfarenhet av långsiktig marknadsbearbetning med långa säljcykler.
• Dokumenterad god erfarenhet av komplex försäljning, meriterande projektförsäljning.
• God pedagogisk förmåga med erfarenhet av att presentera ditt resultat på ett professionellt sätt gentemot kund.
• Erfarenhet av projektledning samt goda IT/mjukvarukunskaper.
• Förmåga att leda ett team av interna, externa, lokala och internationella resurser genom projekt och workshops.
• Ett strukturerat arbetssätt med ett holistiskt perspektiv tillsammans med en god social förmåga.
• God engelska och svenska/norska i tal och skrift.
• Affärsmässighet.
Ansökan
Vi samarbetar med PS Partner AB i denna rekrytering. För att söka tjänsten, registrera ditt CV tillsammans med ett personligt brev på
www.pspartner.se . För frågor och information kontakta rekryteringskonsult Anna Petersson +46761717645 eller Sandra Enander på +46 707962917 alt
sandra.enander@pspartner.se .
Our Employees Deliver Solutions.
Our Solutions Deliver Results.
Arbetstider och omfattningHeltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPSPartner
AdressPSPartner
FABRIKSGATAN 7
41250 GÖTEBORG
KontorsadressFABRIKSGATAN 7
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2233669
Observera att sista ansökningsdag har passerat.