Näringslivsutvecklare 50% till Vaxholms stad, projektanställning

Vaxholms kommun / Administratörsjobb / Vaxholm
2025-02-20


Visa alla administratörsjobb i Vaxholm, Värmdö, Lidingö, Stockholm, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vaxholms kommun i Vaxholm

I Vaxholms stad, en liten kommun med hög ambitionsnivå, ges stort eget ansvar och möjligheter att påverka. Här arbetar du i verksamheter med goda resultat, i en vacker och trygg miljö. I undersökningar rankar medarbetare oss som en av Sveriges bästa kommuner att arbeta i.

Vår värdegrund, Samspel, Engagemang och Respekt, skapar gemenskap och hjälper oss med vårt samhällsviktiga uppdrag.

Publiceringsdatum
2025-02-20

Beskrivning
I Vaxholm jobbar näringslivet och kommunen tillsammans för att skapa ett gott företagsklimat, så att företagen som väljer att etablera sig här trivs och utvecklas.

Näringslivsenhetens roll är att ge företag och företagare bästa tänkbara service när kontakt behövs med oss som myndighet.

Näringslivsenhetens uppgift är att vara koordinatorn mellan kommunen och företagarna. Att lyssna in, stötta och kanalisera frågor rätt till förvaltningen. Näringslivsenheten ska med sitt arbete stärka kommunens arbete med näringslivsfrågor samt förbättra förutsättningarna för näringslivet.

Vill du vara med och utveckla Vaxholms näringslivsklimat genom att stärka service, dialog och skapa möjligheter för lokala företag att utvecklas och växa?
Vill du arbeta för att utveckla stadskärnan utifrån strategi och handlingsplan om centrumutveckling?
Välkommen till oss i Vaxholms stad!

Dina arbetsuppgifter
- Arbeta med centrumutveckling utifrån aktuell strategi och handlingsplan. Driva det operativa arbetet i Mötesplats Vaxholm
- Verka för utveckling och tillväxt i Vaxholms företag
- Kommunicera med det lokala näringslivet genom olika kanaler
- Vara Vaxholms stads representant i relevanta mötesforum.

I arbetet ingår också att kommunicera med det lokala näringslivet genom exempelvis nyhetsbrev och Linkedin. Du kommer även ansvara för att uppdatera näringslivssidorna på kommunens webbsida samt jobba med andra administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis samhällsvetenskap, kommunikation, eller annan kompetens som bedöms som relevant för rollen.
Du har kunskap och erfarenhet av att arbeta med sociala medier och digital kommunikation samt kunskap om näringslivets förutsättningar och erfarenhet av att hålla presentationer, seminarier, workshops och föredrag.

Det är meriterande att ha erfarenhet från att arbeta i kommunal verksamhet, gärna med näringslivsfrågor, samt att själv ha drivit eget företag.

Du har en positiv inställning och trivs i sociala och nätverkande sammanhang.

Som person är du är ansvarsfull, engagerad och initiativtagande och är bekväm med att leda arbetet i olika grupper och har ett stort kontaktnät. Vidare kan du leda ett förändrings- och utvecklingsarbete och på ett respektfullt och positivt sätt få med dig andra i frågorna. Du har lätt för att samarbeta med andra personer.

För tjänsten krävs att du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en projektanställning under två år med tjänstgöringsgrad 50%. I tjänsten ingår arbete kvällstid.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/5".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Vaxholms kommun (org.nr 212000-2908)

Arbetsplats
Kommunledningskontoret, Turist- och näringslivsenheten

Kontakt
Mikaela Lodén
0854170801

Jobbnummer
9176618

Prenumerera på jobb från Vaxholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vaxholms kommun: