Nämndsekreterare, vikariat

Vallentuna kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Vallentuna
2010-09-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare, vikariat" (publicerad 2013-02-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Sollentuna, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vallentuna kommun i Vallentuna, Täby, Upplands Väsby, Stockholm eller i hela Sverige

Vallentuna kommun är naturskönt beläget i nordöstra Storstockholm och har knappt 30 000 invånare. I ett levande kulturlandskap erbjuder vi en attraktiv boende- och livsmiljö nära Stockholm, Arlanda och skärgården. Inflyttningstakten är hög och kommunen utvecklas snabbt.
SOCIALFÖRVALTNINGEN
Socialförvaltningen består av 350 engagerade medarbetare som arbetar med att ge stöd inom socialtjänst, vård och omsorg. Vår verksamhetsidé är att låta varje kunds behov och önskemål utforma vårt arbete. Vi satsar mycket på kompetensutveckling och har ambitionen att ständigt utvecklas.
Socialförvaltningen i Vallentuna kommun söker en vikarie för vår nuvarande nämndsekretare som ska vara föräldraledig.
Arbetet innebär att vara sekreterare i socialnämnden samt vara ett stöd till förtroendevalda och tjänstemän inom ansvarsområdet. Du arbetar i nära samarbete med förvaltningsledning och politiker. Du kommer att ansvara för protokoll och sammanträdesadministration genom att bland annat sammanställa och distribuera handlingar. I dina arbetsuppgifter kommer posthantering, registrering av handlingar, diarieföring samt arkivering att ingå. Även andra administrativa arbetsuppgifter kommer att förekomma.

Publiceringsdatum
2010-09-18

Bakgrund
Lämplig högskoleutbildning inom området krävs och gärna erfarenhet från arbete i en politisk styrd organisation. Du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och trivs med omväxlande arbetsuppgifter. Dessutom har du
• ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att arbeta självständigt
• god förmåga att samarbeta både med förtroendevalda och med kollegor inom förvaltningen och övriga kommunen
• god förmåga att uttrycka dig lättillgängligt och tydligt i både tal och skrift
Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper. Kunskaper i ärendehanteringssystemet Platina är meriterande.
Tjänsten är ett vikariat på 75 % (heltid kan diskuteras) med tillträde snarast och varar till och med 31 december, 2011 eller längst under ordinarie personals föräldraledighet. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Välkommen med din ansökan
Registrera din ansökan längst ned på sidan i vår annons på http://www.vallentuna.se , senast 2010-10-17. OBS! Vi tar inte emot ansökningar/intresseanmälningar via e-post.
Vill du veta mer om tjänsten
Inga-Lill Björklund, socialchef tfn 08-587 854 01
Carina Altius, tf administrativ chef 08-587 854 12
Mer information och fackliga representanter hittar du på http://www.vallentuna.se under Sök lediga jobb.
VALLENTUNA KOMMUN SOM ARBETSGIVARE
I Vallentuna kommun har vi en professionell verksamhet, som präglas av kvalitet och kundfokus. Engagemang, allas lika värde och utveckling genomsyrar vår organisation. Du som söker bör självklart dela vår gemensamma värdegrund. Som arbetsgivare vill vi ta till vara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Samtliga förvaltningar arbetar med Investors In People (IiP), ett internationellt kvalitetssystem för att förbättra organisationens resultat genom att utveckla medarbetarna. Vallentuna kommun satsar på kompetensutveckling och friskvård för personalen.

Arbetstider och omfattning
Dag , Deltid , Tidsbegränsad anställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Vallentuna kommun

Adress
Vallentuna kommun
Tuna Torg
18686 VALLENTUNA

Jobbnummer
735738

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vallentuna kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vallentuna kommun: