Nämndsekreterare till juridik- och kanslistaben

Nacka kommun / Administratörsjobb / Nacka
2024-06-26
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Nämndsekreterare till juridik- och kanslistaben" (publicerad 2024-08-02) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun i Nacka, Nykvarn, Stockholm, Lidingö, Norrtälje eller i hela Sverige

Vill du bli en del av juridik- och kanslistaben och bidra till att Nacka är bäst på att vara kommun? Nu söker vi en engagerad nämndsekreterare som vill vara med och stötta Nacka kommuns politiska nämnder!

Ditt uppdrag
I juridik- och kanslistabens uppdrag ingår att bidra med kvalificerad juridisk sakkunskap och service till nämnder, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige och säkerställa en gemensam ärendehanteringsprocess samt beredning av remisser och motioner för hela kommunen.

Stabens verksamhetsområden omfattar även registratur, arkiv, samordning av val och ärendeberedning till val- och demokratinämnden.

Nämndsekreterarens huvuduppdrag är att stötta den politiska nämndens ordförande inför, under och efter nämndens sammanträde. I uppdraget kommer du bland annat att kvalitetssäkra beslutsunderlag, administrera utskick till nämndens ledamöter och föra beslutsprotokoll på sammanträdena. Det här är det perfekta jobbet för dig som har koll på detaljerna och som vet hur de passar in i helheten i en politiskt styrd organisation.

Du behöver vara flexibel i din arbetstid eftersom nämndsammanträden delvis pågår under kvällstid. I Nacka kommun får du en arbetsgivare som tror på att du kan och vill och som låter dig ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du arbetar i en flexibel kontorsmiljö med möjlighet till distansarbete när arbetet tillåter.

Tjänsten är placerad vid juridik- och kanslistaben där du till ditt förfogande och som närmsta kollegor har övriga kommun- och nämndsekreterare samt kommunjurister, arkivarier, registratorer och koordinatorer. Medarbetarna i kansliet kännetecknas av gott samarbete, prestigelöshet och en tydlig vilja av att ställa upp för varandra.



Är det här du?

Som nämndsekreterare ligger du alltid steget före i planeringen, du ser helheten och skapar en struktur för att på bästa sätt nå målet, trots ibland oförutsedda händelser. Du andas service ut i fingerspetsarna och trivs som bäst när du tillsammans med andra hittar de bästa lösningarna.

Att skapa förtroende på din arbetsplats och till dina uppdragsgivare är viktigt för att bli framgångsrik i denna roll. Vi ska vara bäst på att vara kommun och du kan hjälpa oss i det arbetet.

Din erfarenhet
- Högskoleutbildning inom t.ex. statsvetenskap, juridik eller motsvarande.
- Erfarenhet från offentlig förvaltning och förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.
- Ett par års erfarenhet som kommun- eller nämndsekreterare.
- Mycket god språklig förmåga i svenska såväl muntligt som skriftligt.
- Goda kunskaper inom Office-programmen och erfarenhet av att jobba inom dokument- och ärendehanteringssystem.




Vi erbjuder
Vi välkomnar dig som vill satsa på en framtid hos oss. Vi erbjuder dig en arbetsmiljö som bygger på ömsesidig tillit med tydliga uppdrag, mål och förväntningar. Vidare inspirerar vi dig till en hälsosam livsstil, bland annat via vårt förmånscykelerbjudande och vårt friskvårdsbidrag. Du har även en förmånlig möjlighet att semesterväxla till dig extra semesterdagar.

I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga.

Vi söker just nu också en nämndsekreterare för tidsbegränsad anställning om ett år, för att komma till den annonsen klicka här.



Intresserad?
Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig Christopher Arontaus, kanslichef, på 08-718 83 29 eller via e-post christopher.arontaus@nacka.se eller Ida Wahlbom, biträdande kanslichef, via e-post ida.wahlbom@nacka.se

Vi ser fram emot att få din ansökan!

Sista ansökningsdag är 2024-07-28.

I rekryteringsprocessen använder vi oss av tester som mäter problemlösningsförmåga och personlighet för att kunna arbeta inkluderande och kompetensbaserat.

Innan anställning kommer en bakgrundskontroll att genomföras.





Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-07-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/346".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nacka kommun (org.nr 212000-0167)

Jobbnummer
8771546

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun: