Nämndsekreterare och budget- och skuldrådgivare
Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning / Administratörsjobb / Sotenäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sotenäs,
Lysekil,
Munkedal,
Tanum,
Uddevalla eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning i Sotenäs Sotenäs - havets kommun, ligger längst ut mot Västerhavet mitt i Bohuslän mellan storstäderna Göteborg och Oslo. I kommunen bor ca 9 000 människor i kustsamhällen som Smögen, Kungshamn, Hunnebostrand, Bovallstrand, Hovenäset och Malmön. Fördelarna med att arbeta och leva i Sotenäs kommun är många: Sveriges vackraste natur, havsnära bostäder, bra skolor, möjlighet till en aktiv fritid och en trygg kommun. Här genomsyras vårt arbete av våra gemensamma ledord: Öppenhet, Delaktighet och Helhetssyn. I Sotenäs kommun strävar vi efter en mångfald bland anställda och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet. Kommunen erbjuder alla tillsvidareanställda möjlighet till heltid.
Publiceringsdatum2020-12-22BeskrivningVi söker en nämndsekreterare och budget- och skuldrådgivare på 50/50 procent till Kansliavdelningen.
Vi vill att du ska få en god start hos oss. Därför får du introduktion både på din enhet och i Sotenäs kommun. Du erbjuds även möjlighet till löpande kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och möjlighet till löneväxling. Läs mer om dina förmåner på
https://www.sotenas.se/naringslivarbete/jobbahososs/visomarbetsgivare/personalformaner.4.6a5776e415ae3419826aa72f.html Dina arbetsuppgifterDu ansvarar för omsorgsnämndens administration kring den politiska verksamheten. Arbetet innebär att förbereda ärenden inför omsorgsnämndens sammanträden, vara dess sekreterare, skicka kallelser och skriva protokoll, lägga ut information på hemsidan och annat förekommande arbete inom nämndadministration. Arbetet bedrivs till stor del digitalt.
Du arbetar också som budget- och skuldrådgivare med huvudsakligt uppdrag att ge privatekonomisk rådgivning till kommuninvånare som har frågor och behov av hjälp och stöd. Du vägleder dem med målet att återfå kontrollen över sin ekonomi igen. Du kommer att arbeta med personer i allt från kortare kontakter till ett mer långsiktigt förändringsarbete, där krav ställs på att kunna hantera svåra situationer och ha ett professionellt förhållningssätt till dem du möter. Vid ansökningar om skuldsanering fungerar du som ett stöd under hela skuldsaneringsprocessen.
Du ingår i ett team med nämndsekreterare och registratorer och tillsammans arbetar vi med gemensamma frågeställningar.
KvalifikationerVi söker dig om har erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning och erfarenhet av budget- och skuldrådgivning.
Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig förvaltning och högskoleexamen. Du är intresserad av socialt arbete och tycker om att hjälpa människor i utsatta situationer. Du gillar problemlösning, ekonomi och trivs med relationsskapande arbete där du får bidra till förändring.
Du har god datorvana och kan uttrycka dig väl skriftligt. Som person är du positiv och strukturerad. Du har en god kommunikativ förmåga och är serviceinriktad. Du är samarbetsvillig och kan arbeta självständigt.
Villkor
Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.
Information för rekryteringskonsulter och annonssäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2020-04-01 Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/106".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sotenäs kommun (org.nr 212000-1322)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sotenäs Kommun, Kommunstyrelsens förvaltning
Jobbnummer 5502149
Observera att sista ansökningsdag har passerat.