Modig Machine Tool söker en Executive/Marketing Assistant

Telin Rekrytering & Konsult Syd AB / Receptionistjobb / Hultsfred
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Hultsfred, Vimmerby, Högsby, Ydre, Oskarshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB i Hultsfred, Vimmerby, Högsby, Oskarshamn, Västervik eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2017-10-27

Om tjänsten
Vill vara en stor del av Modig Machine Tools verksamhet och arbeta nära den operativa kärnan? Gillar du att vara spindeln i nätet? Sök tjänsten som Executive/Marketing assistent.

Rollen är en kombinerad roll med till viss del ansvar för marknadsaktiviteter och till stor del att verka som administratör och operativt stöd till VD på Modig Machine Tool. Du ansvarar för administration av e-mail och kalender för VD samt hanterar vissa förfrågningar och notifierar särskilt viktiga e-mail eller möten. Du koordinerar VD: s dagar och möten, vilket innebär att ta emot gäster, ordna förfriskningar samt skriva protokoll. Rollen innebär dessutom att du är mötesanordnare för bolagets interna och externa möten samt återkommande händelser. Vid kundbesök administrerar du rese- och hotellbokningar samt planerar kvällsaktiviteter och övriga händelser under besöken. Du beställer och koordinerar resor för både VD och anställda, detta innebär kontakt med resebyråer både i Sverige och utomlands men även visumansökningar. Du förbereder mötesagendor och PowerPoints, stora som små och uppdaterar befintliga presentationer och dokument. Detta innebär dessutom att uppmärksamma problem i de dagliga administrativa rutinerna och presentera förbättringsförslag för att effektivisera arbetet. Du ansvarar för att upprätta diverse avtal med exempelvis hotellkedjor och även bevara en god kontakt med leverantörer.

Den kombinerade rollen innefattar även marknadsföring och samordning av marknadsaktiviteter så som mässor och events, dessa uppgifter kan vara både stora och små projekt, lokalt eller internationellt. Modig Machine Tool har ett dotterbolag i USA och du ansvarar för att förse VD och säljbolag i USA med marknadsmaterial och information. Rollen innebär mycket internationella kontakter, med säljare och kunder, helt enkelt vara ett stöd för organisationen både i Sverige och USA. Du är även en viktig del i att ta fram nytt marknadsmaterial och uppdatera befintligt material, samt ha kontakt med reklambyråer. Du uppdaterar sociala medier och ansvarar för att ta fram lämpligt material i samråd med VD.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen bör du vara noggrann och ha ett gott sinne för detaljer. Du bör gilla att verka i en stöttande och bred roll med mycket eget ansvar kring flera arbetsuppgifter. Vi ser att du är strukturerad, gillar ordning och reda. Rollen innebär internationella kontakter och mycket av korrespondensen sker på engelska, därför tror vi att du känner dig bekväm i att använda det engelska språket. Du kommer att vara spindeln i nätet, därför bör du gilla att ha många bollar i luften.

Det är meriterande om du har akademisk examen eller motsvarande erfarenhet samt viss erfarenhet av marknadsföring.

Du har mycket goda kunskaper i Office-paketet och bör vara van vid att göra professionella presentationer i PowerPoint.

Om arbetsgivaren:

Modig Machine Tool är ett familjeägt företag känt som en av världens ledande tillverkare av specialtillverkade maskiner till flygplansindustrin.

Vårt starka engagemang för kvalitet belönas med ordrar från ansedda företag som Airbus, Saab, Embraer, Gulfstream, Bombardier, Spirit AVIC, Cessna och Sikorsky.

Modig skapar innovation.

Modig skiljer sig från konkurrenterna genom en integrerad lösning som inkluderar problemlösning, skräddarsydd tillverkning, provning, utbildning och fortlöpande teknisk kundsupport. Det finns inget utrymme för kompromisser i kvalitén hos Modig.

Läs mer om www.modig.se

Hur du ansöker:

I detta uppdrag samarbetar Modig Machine Tool med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se. Tjänsten är ett konsultuppdrag och Telin Rekrytering & Konsult blir din arbetsgivare.

Tjänsten är ett föräldravikariat och pågår i ca 1,5 år.

Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar ej emot ansökning via e-post av säkerhetsskäl.

Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Annie Säll på telefon 072-337 74 54 eller e-post annie@telinrekrytering.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annie Säll 072-3377454

Företag
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Adress
Telin Rekrytering & Konsult Syd AB
Skeppsbrogatan 47
39231 Kalmar

Kontorsadress
Skeppsbrogatan 47 39231 Kalmar

Jobbnummer
3771482

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telin Rekrytering & Konsult Syd AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telin Rekrytering & Konsult Syd AB: