Medicinsk sekreterare till akutgeriatriska kliniken, Växjö
Region Kronoberg, Akutcentrum / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Kronoberg, Akutcentrum i Växjö,
Ljungby eller i
hela Sverige I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".
Akutgeriatriska avd 13 har 20 vårdplatser. Hos oss vårdas äldre patienter med multisjuklighet eller med benskörhetsfraktur.
Vi utgår inte från en diagnos utan ser till helheten hos patienten och försöker på olika sätt bidra till att patienten kan bevara så många av sina funktioner som möjligt. För helhetssyn och för beaktande av den äldre patientens specifika behov arbetar vi i team, som består av läkare, sjuksköterska, undersköterska, sjukgymnast, arbetsterapeut, dietist och sekreterare. Samtliga yrkeskategorier gör en bedömning av patientens tillstånd och en sammanställning görs på teamkonferensen, där en individuell plan upprättas. Ett nära samarbete sker med kommuner och primärvård, för att patienten ska omhändertas på rätt vårdnivå.
Publiceringsdatum2016-05-17ArbetsuppgifterMedicinsk sekreterare ingår i teamet runt patienten. Vi ansvarar för den praktiska administrationen kring den vård och behandling som patienten erhåller. Vi medverkar vid förbättring och utveckling av det administrativa stödet i verksamheten, där även arbete med statistik och uppföljning kan ingår.
Din huvudplacering kommer att vara på avdelning 13. Du kommer även att skriva åt akutmottagningar i länet samt akutvårdsavdelningen. I tjänsten ingår sedvanliga arbetsuppgifter för en medicinsk sekreterare såsom journalskrivning, tidsbokning och telefonservice. Som medicinsk sekreterare hos oss erbjuds du ett intressant, omväxlande och utvecklande arbete där du kommer arbeta självständigt.
Din arbetstid är dagtid, måndag till fredag. Du kommer vara en av två medicinska sekreterare och ni är en naturlig del av avdelningen och deltar bland annat i teamkonferanser.
KvalifikationerVi ser att du som söker är utbildad medicinsk sekreterare. Du bör ha god datorvana och ha lätt för att sätta dig in i nya IT-system. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet, att du har god samarbetsförmåga men samtidigt har förmågan att arbeta självständigt, är flexibel och bidrar till ett positivt arbetsklimat. Det är meriterande om du tidigare har arbetat som medicinsk sekreterare på en vårdavdelning.
ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Om du har frågor om registreringen av din ansökan, kontakta Offentliga jobbs telefonsupport på tel 0771-101029
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-08
Ange följande referens när du ansöker: AKC 21/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Pettersson, verksamhetschef 0470-58 90 75
Åsa Wiberg, HR-specialist 0470-58 26 19
asa.wiberg@kronoberg.seFacklig kontaktLinda Stierndagg, VISION 0470-58 73 89
FöretagRegion Kronoberg, Akutcentrum
AdressRegion Kronoberg, Akutcentrum
Nygatan 20
35188 VÄXJÖ
KontorsadressIngelstadsvägen 9 Växjö
Jobbnummer 2849482
Observera att sista ansökningsdag har passerat.