Medicinsk sekreterare på akutmottagningen

Västra Götalandsregionen / Administratörsjobb / Borås
2020-02-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Medicinsk sekreterare på akutmottagningen" (publicerad 2022-08-27) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Västra Götalandsregionen i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige

Att hjälpa människor till en bättre hälsa är ett av de viktigaste uppdragen man kan ha. På Södra Älvsborgs Sjukhus (SÄS) är vi 4100 medarbetare inom 120 olika yrken som tillsammans bidrar till detta varje dag. Nu kan du bli en av oss.

Webbplats www.vgregion.se/sas

Facebook www.facebook.com/sodraalvsborgssjukhusvgr



Vi letar efter dig som vill vara en i gänget av medicinska sekreterare på akutmottagningen i Borås, VAS 1.

Vi söker dig som vill ha varierande arbetsuppgifter och arbetstider. Du ska gilla att arbetsdagarna ser olika ut och att arbetsbelastningen ändrar sig över dagen.

Vårdadministrativ service (VAS) är en samlad enhet för medicinska och vårdadministrativa sekreterare, chefssekreterare och assistenter. VAS uppdrag är att ge vårdadministrativt stöd till SÄS verksamheter.

Vi söker sekreterare som kan ge sjukhusövergripande service i form av journaldokumentation till alla olika specialiteter på jourtid. I arbetsuppgifterna ingår också att ta emot patienter/anhöriga i receptionen samt att vara delaktig i ett vårdteam där sekreteraren dokumenterar på undersökningsrummet ihop med en sjuksköterska. Diverse andra administrativa uppgifter förekommer också. Du är serviceinriktad och positiv. Du är van att ta egna initiativ, du kan organisera ditt arbete självständigt och du har förmågan och vill arbeta i team. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper såsom självständighet, hög stresstolerans, flexibilitet, samarbetsförmåga och ett servicemedvetet bemötande.

Din arbetstid är dag, kväll och helg enligt schema och sysselsättningsgrad kan diskuteras.

Du som söker har:
• Utbildning i vårddokumentation, KY/YH-utbildning eller motsvarande högskoleutbildning för medicinska sekreterare.
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska.
• Datorvana och IT-kunskap

Under ansökningstiden genomför vi urval och intervjuer löpande, så välkommen med din ansökan idag!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Publiceringsdatum
2020-02-17

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
50-100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
VÄSTRA GÖTALANDSREGIONEN

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/1001".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Västra Götalandsregionen (org.nr 232100-0131)

Arbetsplats
Södra Älvsborgs Sjukhus, Vårdadministrativ service, Område 1

Jobbnummer
5101952

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Västra Götalandsregionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Västra Götalandsregionen: