Medicinsk ansvarig sjuksköterska, MAS

Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen i Mjölby, Linköping eller i hela Sverige

Vår kommun är expansiv med strax över 26.000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: "Världsvan och hemkär". "Världsvan" står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. "Hemkär" står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Vill du veta mer om oss?
Besök oss på www.mjolby.se

Är du intresserad av att ansvara för och utveckla den kommunala hälso-och sjukvården?

Mjölby kommun söker nu en medicinskt ansvarig sjuksköterska, MAS, då vår nuvarande går i pension.

Uppdraget och därmed ansvaret gäller den vård och behandling som Mjölby kommuns medborgare ges enligt hälso- och sjukvårdslagen och de krav som ställs i samband med det på bland annat läkemedelshantering, dokumentation, delegering och anmälan av skador i hälso- och sjukvårdsverksamheter.



Publiceringsdatum
2016-12-01

Arbetsuppgifter
Som MAS har du det övergripande ansvaret för kvalitet och säkerhet i den kommunala hälso- och sjukvården och finns som sakkunnig inom området på förvaltningen. Din närmaste chef kommer att vara omsorgschefen, men i ditt uppdrag är du direkt underställd omsorgs- och socialnämnden. Du har en MAR, (medicinsk ansvarig för rehabilitering) kollega och i västra Östergötland samverkar vi i ett MAS/MAR nätverk. På länsnivå för kommunerna i Östergötland kommer du att ingå i MALG, medicinskt ansvarigas ledningsgrupp.
Uppdraget innebär bland annat:

• Att säkerställa att patienterna får en ändamålsenlig vård av god kvalitet
• Att utarbeta och följa upp rutiner och riktlinjer
• Verksamhetstillsyn och uppföljning
• Att säkerställa delegering
• Att säkerställa dokumentation
• Att säkerställa läkemedelshantering
• Att ansvara för avvikelsehantering och vid behov anmäla vårdskada enligt lex Maria



Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har en bred erfarenhet av hälso- och sjukvård. Det är meriterande om du har vidareutbildning på högskolenivå till exempelvis distriktssköterska eller inom geriatrik. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter och utvecklingsarbete.

Vi ser att du har ett professionellt förhållningssätt och är trygg i din yrkesroll. Det är även viktigt att du har en förmåga att se din del i en större helhet och kan driva frågor på strategisk nivå. Uppdraget förutsätter att du är van vid att ta egna initiativ samt att du kan ta ansvar och arbeta självständigt. Samtidigt är det viktigt att du kan samarbeta med andra och har förmågan att skapa goda relationer. Då uppdraget innebär mycket kommunikation med interna och externa intressenter bör du ha lätt för att kommunicera på svenska i tal och skrift.

B-körkort är ett krav


ÖVRIGT
Mjölby kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-05-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-18
Ange följande referens när du ansöker: 770
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Strand caroline.strand@mjolby.se 0142-854 89

Företag
Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen

Adress
Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen
Mjölby kommun
59580 Mjölby

Kontorsadress
Burensköldsvägen 11 59580 Mjölby

Jobbnummer
3190335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mjölby kommun, Omsorgs- och socialförvaltningen: