Medarbetare till Kundservice i Västerås, sommarvikarier
PostNord Sverige AB / Kundservicejobb / Västerås
2025-02-13
Visa alla kundservicejobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PostNord Sverige AB i Västerås,
Hallstahammar,
Eskilstuna,
Enköping,
Köping eller i
hela Sverige PostNord är ett av Sveriges äldsta och största företag med ett viktigt samhällsuppdrag, som innebär att vi varje vardag samlar in och delar ut adresserade postförsändelser i hela Sverige. Nu söker vi dig som vill vara med på vår framtidsresa och motiveras av att ta ansvar med stort kundfokus.
Bli en del av vårt team
På Kundservice är vi ca 250 medarbetare. Nu söker vi sommarvikarier till kontoret i Västerås.
Om rollen
Fokus på kundservice är att ge service och support till PostNords kunder, vi gör kundens vardag enklare. Som kundservicemedarbetare är din primära arbetsuppgift att möta kunden via telefon. Med din kompetens, förmåga och lyhördhet identifieras problemet, hittas ett svar/lösning som du förmedlar till kunden på ett förtroendefullt vis. Till hjälp har du systemstöd och en intern support. Du arbetsleds av en teamchef som coachar dig till framgång. Arbetstiderna är mellan kl. 07.55-18.15 vardagar.
Ärendena kan vara av varierande karaktär. Du behöver analytisk förmåga och att kunna kommunicera med olika kundtyper. I varje interaktion tar du ansvar för att lösa kundens problem. Du utövar självledarskap och drivs av att leverera enligt uppsatta mål.
Det finns goda möjligheter att utvecklas vidare för att bli proffs på de mest utmanande ärendena eller att kommunicera via andra medier såsom chatt och mejl.
Du är representant för PostNord och det du gör är viktigt för att stärka vårt gemensamma varumärke och ge kunden positiva upplevelser.
Viktigt att veta: Under sommarperioden ersätter du annan personal, vilket innebär att vi har svårt att bevilja ledigheter under denna tid. Vi förväntar oss därför att du kan arbeta kontinuerligt under hela sommarperioden. Utbildningen för tjänsten kommer att påbörjas i april och arbetet pågår fram till och med augusti.
Om dig
Dina personliga egenskaper är något vi lägger stor vikt vid och hos oss behöver du:
- vara bekväm med att arbeta i ett kontorslandskap och se det som en möjlighet för ett ökat samarbete.
- ha ett stort intresse för service och att skapa goda relationer genom att visa förståelse för kundens situation på ett professionellt vis.
- mycket goda kommunikativa egenskaper där du kan vara styrande i samtal men också visa stor empati och få kunden att ta till sig information även i utmanande situationer.
- ha ett intresse för självledarskap för att hitta nya möjligheter till utveckling och vara öppen för att ständigt förbättras via feedback och coachning.
- övervinna hinder och utmaningar med hjälp av rätt mental inställning.
- ta ansvar, både för dina egna, teamets och verksamhetens gemensamma framgång.
- behandla alla rättvist och med respekt både i ditt team och i kontakt med kund. Detta genom att vara vänlig, enkel, trovärdig och att ha rätt attityd.
Kompetensmässigt har du:
- fullgjort gymnasiet och har godkända gymnasiebetyg.
- förmåga att anpassa din skriftliga kommunikation i både svenska och engelska.
- god datorvana, är bekväm med dator som primärt arbetsverktyg och behärskar grundläggande program så som Officepaketet.
Ytterligare språkkunskaper och arbetslivserfarenhet inom kundservicebranschen eller serviceyrken är meriterande. Vi ser även det positivt om du har arbetserfarenheter inom PostNords verksamhet.
Vad väntar du på?Rekrytering sker löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag. Vår rekryteringsprocess innehåller tester i syfte att använda standardiserade bedömningsmetoder för att göra ett rättvist och opartiskt urval. Uppvisande av utdrag ur belastningsregistret att efterfrågas. Om du har frågor är du välkommen att kontakta
lena.stolt@postnord.comVarmt välkommen med din ansökan!
För Fackliga kontaktpersoner se Facklig kontakt | PostNord.
Dygnet runt är vi på väg - från en människa till en annan, från ett företag till ett annat. Varje dag levererar vi över 4,5 miljoner brev och 600 000 paket. Varje försändelse är viktig - post, paket och logistik möjliggör relationer och affärer. Här får du vara med och påverka!
PostNord är den ledande leverantören av paket- och logistiktjänster till, från och inom Norden. Vi är över 26 500 medarbetare och som en av Nordens största arbetsgivare tar vi ett stort socialt ansvar. Vi erbjuder en attraktiv och utvecklande arbetsplats där medarbetarna kan växa och trivas. Hos oss får du schyssta arbetsvillkor enligt kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och andra förmåner via vår egen personalstiftelse PostNord Plus. Vi prioriterar både våra kunder och våra medarbetare där vi tror att utvecklings- och karriärmöjligheter är grunden för att vara en attraktiv arbetsplats för anställda och helhetsleverantör för våra kunder.
Vi leder branschen in i den koldioxidsnåla ekonomin, med målet att bli fossilfria till 2030. Vi arbetar kontinuerligt med att minska vår miljöpåverkan genom att investera i fossilfria transporter och utveckla hållbara lösningar för våra kunder och medarbetare. Med vår expertis och vårt unika distributionsnät utvecklar vi förutsättningar för framtidens kommunikation och handel.
Ersättning Fast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare PostNord Sverige AB (org.nr 556711-5695),
https://www.postnord.se/ Arbetsplats PostNord Sverige
Jobbnummer 9163936