LSS-handläggare / Socialsekreterare SDF Majorna

Göteborgs Stad, FH Adm myndighutövn köpt vård / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, FH Adm myndighutövn köpt vård i Göteborg

Göteborgs stad Majorna ansvarar för förskola, skola, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg, stöd och service till personer med funktionsnedsättning samt fritids- och kulturverksamhet. Vi är totalt 1700 anställda, som alla kan vara med och påverka det vi gör för majborna. Vi vill se delaktighet, jämställdhet och mångfald på arbetsplatserna.
Stöd och service till Funktionshindrade, myndighetsutövning, i Majorna ansvarar för handläggning av ansökningar enligt LSS och SoL för personer med funktionsnedsättning under 65 år.
Enheten för Myndighetsutövning erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att påverka och vidareutveckla enhetens arbete utifrån den lagstiftning vi har som arbetsredskap.

Publiceringsdatum
2010-01-14

Arbetsuppgifter
En av våra medarbetare kommer i mars 2010 att påbörja sin föräldraledighet och vi behöver en vikarie under cirka ett år.
Tjänsten innebär att du främst arbetar med att utreda och fatta beslut enligt LSS. Men även bistånd i form av boendestöd och hemvårdsbidrag enligt SoL.
Lagstiftningen som vi arbetar med är Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL).
LSS-/SoL-handläggarna/socialsekreterarna utreder personkretstillhörighet samt utreder och fattar beslut om stöd och service/bistånd till personer under 65 år med fysiska, intellektuella och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
Arbetet sker ofta i samverkan med andra; gode män, anhöriga, Försäkringskassan, Habiliteringen inom Västra Götalandsregionen, primärvård, hemsjukvård, länssjukvård, privata assistansutförare och stadsdelens egna utförarenheter.
Närmaste chef ger metodhandledning i enskilda ärenden.
LSS/SoL-handläggare/socialsekreterare och enhetschefer inom funktionshinder i Majorna har gemensamma lokaler, vilket ger optimala förutsättningar för samverkan med enheterna för stora delar av utförandet av våra beslut.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som har gått sociala omsorgsprogrammet eller socionomprogrammet. Du bör vara väl insatt i lagstiftningen inom området. Du ska kunna uttrycka Dig tydligt i tal och skrift samt ha datorvana.
Du skall ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp, se hela människan och sätta individen i centrum.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och om du har tidigare erfarenhet av att träffa barn i utredningssammanhang. Förmåga att samarbeta, att kommunicera med enskilda och deras företrädare är viktiga egenskaper.
En fördel är om du har erfarenhet av Göteborgs Stads nuvarande IT-stöd för dokumentation.

Arbetstider och omfattning
Vikariat, tillträde: enligt överenskommelse

Ersättning
Lön/Sysselsättningsgrad: 100%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-01-21
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lena Bjurström, 031 365 91 43
Sanna Davidsson, 031 365 91 44

Facklig kontakt
Jan-Iwar Olausson, 031 365 90 91, 0707 85 13 40
Krystyna Öbom, 031 365 91 69, 073 665 91 69

Företag
Göteborgs stad, FH Adm myndighutövn köpt vård

Adress
Göteborgs stad, FH Adm myndighutövn köpt vård

Jobbnummer
566397

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, FH Adm myndighutövn köpt vård

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, FH Adm myndighutövn köpt vård: