Lösningsinriktade handläggare till kontaktcenter (vikariat)
Sollentuna Kommun / Administratörsjobb / Sollentuna
2020-03-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lösningsinriktade handläggare till kontaktcenter (vikariat)" (publicerad 2022-02-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna,
Järfälla,
Sundbyberg,
Stockholm,
Södertälje eller i
hela Sverige Sollentuna kommuns kontaktcenter hjälper invånare, företagare och andra intressenter med alla slags frågor via telefon, mejl, besök, sociala medier och brev.
Gott bemötande och tillgänglighet är vår kärnverksamhet. Våra ledord är kundperspektiv, lösningsfokus och engagemang. I år fokuserar vi på att förbättra vår tillgänglighet.
Publiceringsdatum2020-03-19Dina arbetsuppgifterKontaktcenters handläggare är engagerade i att hjälpa kommunens kunder på ett proffsigt sätt. Vi är 26 medarbetare uppdelade i fyra grupper. Tre grupper arbetar i Häggvik medan kommunhuset renoveras. En grupp tar emot besökare i vår lokal i Sollentuna bibliotek under renoveringen. Vi har nu två lediga vikariat fram till den 31 december 2020.
Vi söker dig som vill arbeta i kontaktcenters grupp bygg och trafik i Häggvik. Våra kunder frågar mest om bygglov, samhällsplanering, trafik, natur samt miljö- och hälsoskydd. Kunder kan även fråga om bibliotekets tjänster eller behöva konsumentupplysning. Du svarar på frågor, guidar i e-tjänster, tar emot felanmälningar och sköter administrativa uppgifter. Du handlägger markupplåtelser och ansökan om parkeringstillstånd för rörelsehindrade. Du arbetar parallellt i många olika it-system och har tät kontakt med våra uppdragsgivare på kommunledningskontoret. Du lyfter vad vi kan göra för att förenkla för kunden, du uppdaterar kontaktcenters checklistor, skriver nya rutiner eller följer upp statistik. Utbildning och förändring är en del av vardagen.
Vi söker också dig som vill arbeta i kontaktcenters grupp stöd och omsorg i Häggvik. Vi arbetar främst på uppdrag av socialkontoret samt vård- och omsorgskontoret. Våra kunder frågar mest om ekonomiskt bistånd, funktionshinder, integration, missbruk och äldreomsorg. Du svarar på frågor, guidar i e-tjänster, tar in frågor till handläggare på kontoren och sköter administrativa uppgifter. Du intervjuar de som söker ekonomiskt bistånd på telefon. Du arbetar parallellt i många olika it-system och har tät kontakt med handläggarna på socialkontoret samt vård- och utbildningskontoret. Du lyfter vad vi kan göra för att förenkla för kunden, du uppdaterar kontaktcenters checklistor, skriver nya rutiner eller följer upp statistik. Utbildning och förändring är en del av vardagen.
KvalifikationerKvalifikationer - Du har jobbat med att ge god service till kunder
- Du har läst, eller läser, på högskola/universitet
- Du talar och skriver flytande svenska och engelska
Vi söker dig som:
- Klarar att jobba under tryck med flera saker parallellt
- Trivs med att samarbeta
- Har förmågan att självständigt ta initiativ
- Är öppen för att snabbt lära om och använda nya kunskaper
Vi erbjuder
Ett roligt och omväxlande arbete där det alltid händer något.
Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Omgående Visstidsanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-04-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSollentuna kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/88".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)
Jobbnummer 5158267
Observera att sista ansökningsdag har passerat.