Lönespecialist sökes till attraktiv arbetsplats!
Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
2020-07-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönespecialist sökes till attraktiv arbetsplats!" (publicerad 2020-09-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Har du några års erfarenhet som lönespecialist? Kan du arbeta strukturerat i en kreativ miljö? Är egenskaper som social, nyfiken och driven några som kan tillskrivas dig? Då har vi en väldigt trevlig tjänst att erbjuda, så läs gärna vidare!
Publiceringsdatum2020-07-13Om tjänstenPerido söker en lönespecialist för vår kunds räkning, ett IT- och managementkonsultföretag som flertalet gånger fått utmärkelser som bästa arbetsplats. Här blir du en del av ett kreativt, kompetensstarkt och affärsinriktat bolag som växer snabbt. Tjänsten är placerad i centrala Stockholm.
ArbetsuppgifterHär kommer du att få tillhöra ett litet tight löneteam som är en del av det större HR-teamet. I nära samarbete tillsammans med dina kollegor är du med och ser till att hela löneprocessen fungerar och ser även över hur den kan utvecklas. Det är väldigt viktigt att du bemästrar Hogia lön plus till fullo då det är programmet man arbetar i.
Du kan förvänta dig en bred och stimulerande roll med varierande och framförallt roliga arbetsdagar. Här listas några av de arbetsuppgifter du kommer att ha:
Löneberäkningar och lönekörning (beräkning av tex föräldralön, semesterdagar, förmåner)
Underhålla samt utveckla löneprocessen över tid tillsammans med övriga löneteamet.
Kontroller, bokföring och avstämningar av lönerelaterade konton med stöd från ekonomiavdelningen.
Coacha mindre erfarna kollegor inom området lön
Arbetsrätt
Intern support gällande lön- och HR-frågor till de anställda
Delaktig i arbetet med lönerevision
Bevakning och implementering av nya lagar och regler
Rapportering och statistik
Arbetsgivardeklaration och skatter
Systemadministrativa arbetsuppgifter
Arkivering
Andra administrativa uppgifter så som hantering av pensioner, försäkringar samt förmåner
Dina egenskaper
För att du ska trivas och vidareutvecklas i denna roll ser vi att du är en driven, noggrann person med stor passion för löneområdet. Vi tror också att du har förmågan att arbeta strukturerat i en lätt flytande, kreativ arbetsmiljö. I anslutning till detta är det viktigt att du själv också kan anpassa dig efter hur företaget är fungerar. Med din nyfikenhet tvekar du inte på att dra igång egna projekt. Din sociala förmåga är på topp och du har ett öppet sinne inför att bygga nya värdefulla relationer inom organisationen. Servicekänslan är givetvis även den på topp! Med ett pedagogiskt tillvägagångssätt och ett leende på läpparna svarar du på frågor åt kollegor inom företaget som inte kan ditt område lika bra som du.
Vi hoppas att du vill ta chansen att söka den här tjänsten där du kommer få en stor chans att även styra över din egen utveckling och riktning inom företaget.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller lön
3 - 5 års erfarenhet av kvalificerat lönearbete
Gedigen erfarenhet av Hogia plus och ett genuint systemintresse
Generellt intresse för HR
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, även på engelska
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare. Första sex månaderna som konsult innan överrekrytering. Tillträde september/enligt ök.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på
fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31814 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk
https://perido.se/for-jobbsokande/ och
https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "31814".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Perido AB (org.nr 556639-6387)
116 45 STOCKHOLM
Jobbnummer 5294913
Observera att sista ansökningsdag har passerat.