Lönespecialist med erfarenhet av pensioner och försäkringar
Transdev Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transdev Sverige AB i Stockholm,
Täby,
Upplands Väsby,
Vallentuna,
Sigtuna eller i
hela Sverige Vi söker nu en lönespecialist med erfarenhet av att administrera pensioner och försäkringar till vårt huvudkontor i Bromma.
Om Tjänsten
Vårt löneteam behöver förstärkning och vi söker dig som vill bidra med att säkerställa löneprocessen från anställning till avslut, samt administrera våra pensioner och se till att arbetet utförs på en hög kvalitativ nivå. Som lönespecialist med erfarenhet av pensionsadministration erbjuder vi dig stimulerande arbetsuppgifter med stort eget ansvar. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i systemen Coins och HR-plus.
Lönefunktionen ansvarar även för avstämning av lönerelaterade konton varför vi gärna ser att du har viss ekonomibakrund.
Då vi även i närtid kommer att påbörja ett arbete med en stor systemuppgradering av vårt löne- och hr system ser vi gärna att du har en god it-vana och erfarenhet av stor systemuppgradering.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen tror vi att du har minst 8 års arbetslivserfarenhet av lönearbete. Du har arbetat med både tjänstemanna- och kollektivlöner tidigare samt känner dig trygg i rollen som lönespecialist. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och då i främst Excel. I rollen som lönespecialist krävs det att du har bred kunskap om lagar och avtal inom löneområdet.
Personliga egenskaper
Du är en person som tycker om att arbeta systematiskt och metodiskt samtidigt som du är kvalitetsmedveten. Du har en god planerings- samt organisationsförmåga och är dessutom analytisk. Du trivs med att ta egna initiativ och har en förmåga att arbeta självständigt. Samtidigt är du en teamspelare som tycker om att samarbeta med andra människor. Vi ser gärna att du är serviceinriktad och kontaktskapande.
Vi erbjuder
Som lönespecialist och administrativt ansvarig för vår pensionsrapportering på Transdev får du en roll i en spännande bransch som dessutom fyller en viktig samhällsfunktion. Transdev är ett företag med en uttalad ambition att vara ett trafikföretag som driver utvecklingen i branschen och arbetar aktivt med hållbara lösningar för att öka kollektivtrafiken. Våra värderingar "handling, ansvar, nytänkande och samspel", styr vår vardag och du blir en viktig resurs i det arbetet.
Mer information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Transdev vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Har Du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Kerstin Berggren- Johansson, lönechef på tel. 08-629 51 71
Välkommen att skicka Din ansökan senast den 2017-03-12.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-02-23ErsättningIndividuell
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKerstin Berggren- Johansson 08-629 51 71
FöretagTransdev Sverige AB
AdressTransdev Sverige AB
Fredsforsstigen 22-24
16867 Bromma
KontorsadressFredsforsstigen 22-24
Jobbnummer 3337058
Observera att sista ansökningsdag har passerat.