Löneansvarig ekonomiassistent till Proline
Hero AB / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero AB i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Täby,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Om bolaget:
Proline Group är marknadsledande inom rörrenovering i fastigheter. Proline Group är en helhetsleverantör av rörrenovering inom dag- och spillvattenledningar samt ventilation. Proline löser behoven på ett så smidigt, kostnadseffektivt och miljövänligt sätt som möjligt, både för fastighetsägare och för boende. Proline Group ägs av Lifco AB som är börsnoterat. Lifcokoncernen är en industriell grupp med ca 160 företag. Omsättningen är ca 14.000 MSEK och koncernen har ca 5200 medarbetare i 30 länder.
Arbetsuppgifter/Ansvar:
I denna roll kommer du att arbeta på Prolines kontor i Sollentuna och du ingår i ett team på tre personer. Dina primära arbetsuppgifter innefattar lönehantering och löpande redovisning.
• Självständigt hantera ca 150 löner från att granska tidrapporter till attest och utbetalning
• Lönerapportering och statistik till olika organisationer/myndigheter
• Löpande bokföring för bolag i Danmark och Norge
• Löpande avstämningar
• Leverantörsfakturor och kundinbetalningar
Publiceringsdatum2020-10-09KvalifikationerVi söker dig som har några års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter där du har hanterat lönerna självständigt. Det är viktigt att du har en god förståelse för processerna kring lön. Vidare önskar vi att du
• Har goda kunskaper i Excel
• Talar svenska och engelska i tal och skrift
• Har erfarenhet av bredare arbete inom ekonomi, gärna från ett medelstort bolag
Dina egenskaperFör att lyckas i rollen tror vi att du är en driven och självgående person som gärna tar dig an nya arbetsuppgifter. Vi tror att du är en prestigelös person som uppskattar en varierad och bred roll som inkluderar högt och lågt. Andra egenskaper vi söker är
• Noggrann och strukturerad
• Har ett positivt förhållningssätt
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Arbetstiderna är kontorstider under måndag till fredag med god möjlighet till flexibilitet. Start för tjänsten är snarast möjligt, men senast januari och vi ser gärna att du är tillgänglig på kort varsel då intervjuer sker löpande. Tjänsten är ett permanent behov som inleds med ett 6 månaders konsultuppdrag.
Hur söker du?
Skicka in din ansökan genom att klicka på länken nedan. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på
madelaine.roosmark@hero.seWe are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-10-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHero AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hero AB (org.nr 556797-2533),
http://www.hero.se Arbetsplats Hero
Jobbnummer 5393436
Observera att sista ansökningsdag har passerat.