Löneadministratör till Ambeas huvudkontor i Solna
Ambea / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ambea i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Vi gör världen lite bättre, en människa i taget"
Vi söker dig som vill vara med och utveckla Ambea tillsammans med oss. Att jobba hos oss innebär många möjligheter, ett stort ansvar och inte minst en glädje över att se människor trivas och växa. Vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. I det dagliga arbetet innebär det bland annat att vi som jobbar på Ambea utvecklar företagsverksamheten samt ger stöd och support till Ambeas affärsområden. På så sätt är du med och bidrar till att utveckla välfärden. Vi har en företagskultur som präglas av våra värderingar: respekt, ansvar, kunskap och enkelhet. De som jobbar hos oss delar dessa värderingar och bidrar aktivt till att hålla dem levande.
Löneadministratör Lön och PA-service
Vill du vara med och bidra till utveckling inom avdelningen för lön- och personaladministrativ service på Ambea?Vi står inför ett spännande förändringsarbete i strävan efter att öka kvaliteten, effektiviteten och servicen till våra anställda. Vi söker en kollega som vill utgöra ett aktivt stöd till verksamheten och bidra till avdelningens fortsatta utveckling.
Ambea erbjuder dig möjligheten att utvecklas i rollen som löneadministratör tillsammans med ett gäng engagerade kolleger. Lön och PA-service består av ca 20 medarbetare och är en del av HR-avdelningen. Vi sitter i nya fina lokaler med Mall of Scandinavia som närmaste granne och närhet till både pendeltåg och tvärbanan vid Solna station.
Publiceringsdatum2018-06-12Dina arbetsuppgifterSom löneadministratör på Ambea arbetar du med hela löneprocessen, från registrering av löneunderlag till rapportering av pensioner, avstämning av bokföringsunderlag och allt som ryms däremellan. Detta under tillämpning och tolkning av lagar, regelverk och gällande kollektivavtal. En viktig del av arbetet är att ge konsultativt och serviceinriktat stöd till verksamheten. Att ta fram och genomföra utbildningar för nyckelpersoner ingår i arbetsuppgifterna på avdelningen. Förvaltning, kvalitetssäkring och ständigt förbättringsarbete av löne- och personaladministrativa processer är arbetsuppgifter som ingår i den löneadministrativa rollen hos oss.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har examen inom löneområdet från YH/KY-utbildning. Du kan regelverken kring lönehantering och avtal och har uppdaterade och aktuella kunskaper inom löneområdet. Du har lätt för att kommunicera och du använder språket på ett professionellt och för yrket relevant sätt i dialogen med verksamhet, myndigheter och andra intressenter. Det är därför viktigt att du har goda språkkunskaper i svenska, i både tal och skrift och att du är trygg med att prata inför grupp. Mycket goda datorkunskaper i MSOffice, är ett krav. Du är van att arbeta med olika program och systemlösningar och har tidigare erfarenhet av löne- och personalsystem. Ambea värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.
Personlig lämplighet
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi värdesätter att du har en hög servicekänsla och ett proaktivt förhållningssätt där du har förmåga att se till helheten. Du är trygg i dig själv, har en förkärlek till siffror och formler och det är för dig självklart och roligt att samarbeta med andra. Du är strukturerad, ansvarstagande och lojal, samt en person som stimuleras av utveckling och förbättringar som ger mervärde i verksamheten. Det är viktigt att du kan skapa goda kontakter och bygga långsiktiga relationer och att du samtidigt har personlig integritet. Då vi i perioder har hög arbetsbelastning är det viktigt att du även i dessa situationer är lösningsfokuserad och kan strukturera arbetet för att underlätta både för dig själv och för andra.
Önskvärt/meriterande i övrigt: Erfarenhet av lönesystemet HR+, eller tidrapporteringssystemet Medvind.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas.
Anställningens omfattning: 100%.
Sista dag att ansöka är 2018-06-20 men urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Facklig representant:Vision, Magnus Sällström, tfn 076-6217721,
vision@ambea.seUpplysningar om anställningen lämnas av avdelningschef Olle Bergström 0735-011463.Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp.
Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag. Inom vår företagsgrupp erbjuder vi boende, stöd, utbildning och bemanning inom vård och omsorg. Ambea har över 450 enheter i Sverige och Norge och cirka 14 000 medarbetare. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen litet bättre, en människa i taget. Läs mer på
www.ambea.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristina Corvini
kristina.corvini@ambea.seFöretagAmbea
AdressAmbea
Vretenvägen 13
17129 Stockholms län
KontorsadressVretenvägen 13, Stockholms län
Jobbnummer 4200435
Observera att sista ansökningsdag har passerat.