Löneadministratör / Payroll Specialist hos mjukvaruleverantör

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att självständigt ansvara för hela löneprocessen? Är du van vid att arbeta i en internationell miljö? Adecco söker nu som vill få möjlighet att arbeta hos en global leverantör av innovativa informationsprodukter, tjänster och programvara till Aviation professionals!

Om uppdraget
Som Löneadministratör kommer du att självständigt ansvara för att planera och hantera samtliga delar i löneprocessen, vilket innefattar:
• Förbereda löneregistrering
• Registrera lönerna
• Utbetalning av lön för såväl kollektivanställda som tjänstemän

Detta innebär ansvar för att ha kunskap kring svenska skatte- och sociala regler för EU-medborgare likväl som icke EU-medborgare samt utbytes anställda utomlands. Vidare ansvarar du för att bistå anställda i Sverige vid samtliga frågor kring löneutbetalningarna.

I din roll kommer du ha nära samarbete med både lokala internationella intressenter.
Arbetet sker i Hogia Personal och Lön Plus.

Om dig
Du har god erfarenhet av att självständigt planera och hantera löneberedning i en global verksamhet och/eller internationell miljö. Du har mycket god kunskap och kompetens inom svenska regelverk så som beskattning, förmåner, semester, olika former av ledighet likväl som övriga frågor som kan påverka löneavgiften. Du är även van vid att arbeta med bolag utan kollektivavtal likväl som med bolag som har kollektivavtal. Har du också kunskap om kollektivavtal för IT&Telecom är detta meriterande.

Du har en god kommunikativ förmåga och då du kommer att arbeta i en internationell miljö så hanterar du det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift. Som person har du en god administrativ förmåga och har god förståelse för olika IT-system och arbete i Excel. Vidare är du serviceminded och en person som har lätt för att samarbete med både interna och externa intressenter.

Viktigt för tjänsten är:
• Kan hantera hela löneprocessen självständigt
• Erfarenhet av arbete i en global/internationell miljö
• Hanterar det engelska språket obehindrat i tal såväl som skrift

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Löneadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du anställning i Adecco Sweden. Uppdraget kommer att starta i januari och förväntas pågå under 13 månader.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsätts omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Bifoga CV och personligt brev i din ansökan.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Publiceringsdatum
2017-12-20

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3865943

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: