Löneadministratör
Aditro AB / Ekonomiassistentjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Aditro AB i Sundbyberg,
Norrköping,
Växjö,
Malmö,
Skellefteå eller i
hela Sverige Aditro är ett ledande tjänsteföretag inom HR-, löne- och ekonomiförvaltning. Med våra lösningar stöttar vi våra kunder i utvecklingen och driften av sina processer för att skapa en enklare jobbvardag.
Tusentals kunder både inom den privata och den offentliga sektorn litar på vårt innovativa och omfattande utbud. Våra kunder betjänas av över 1 300 skickliga Aditro-proffs i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Efter ett halvt sekel av nordiskt ledarskap med lösningar inom personal- och ekonomiförvaltning har vi på Aditro den breda kunskapen och erfarenheten som krävs för att hjälpa dig förenkla din jobbvardag så att du kan koncentrera dig på din kärnverksamhet.
Besök
www.aditro.seVi söker nu en löneadministratör till en av Aditros större kunder som är ett bemanningsföretag med ca 10 000 anställda. Detta innebär att vi arbetar med lönefrågor på ett brett plan då kunden har många olika kollektivavtal. Du kommer att ingå i en grupp om 15 löneadministratörer som levererar fullständig lönehantering gentemot vår kund och vi arbetar i vårt lönesystem Personec S med tillhörande försystem.
Sedan några år tillbaka arbetar vi enligt Lean modellen vilket innebär att vi arbetar processtyrt och vi fortsätter kontinuerligt att förbättra våra interna processer. Gruppen har dagligen gemensamma avstämningsmöten där vi går igenom processerna för dagen och samt arbetet med ständiga förbättringar.
I dina arbetsuppgifter som löneadministratör ingår bland annat:
• Kontrollera och registrera löneunderlag som hanteras både manuellt och via försystem.
• Att hålla dig uppdaterad och informerad om lagar och avtal såväl som kundspecifika rutiner och processer.
• Uttag av dagliga och månatliga rapporter.
• Kontinuerlig kontakt med kunden främst via kundens ärendehanteringssystem.
Din bakgrund och profil
• Du har fått utbildning inom löneområdet vilket innebär att du har goda kunskaper om allt som berör lön samt lagar och avtal inom lönehanteringsområdet.
• Minst tre års erfarenhet av löneadministration.
• Kunskap av praktiskt arbete i lönesystem samt tillhörande försystem.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är för oss en självklarhet.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av Personec S samt har goda kunskaper i Excel.
För att lyckas i rollen som löneadministratör hos oss är du strukturerad och har lätt för att prioritera. Du är serviceinriktad och affärsmässig med blick för effektiviseringsmöjligheter. Du fungerar även i stressiga situationer.
Vi erbjuder dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter i en spännande bransch. Du kommer att arbeta på en trevlig arbetsplats där du dagligen får samarbeta med riktigt skickliga kollegor. Aditro är utsett till ett av 2013 års Karriärföretag av Din karriär (Dagens Industri) som ett av Sveriges mest spännande företag att göra karriär på. Läs mer på di.se/Jobb/Karriärföretagen 2013.
Du kommer att rapportera till Gruppchef, Isabella Hammarström. Tjänsten är på heltid och placerad på vårt kontor i Sundbyberg. För mer information är du välkommen att kontakta Isabella Hammarström via mail
isabella.hammarstrom@aditro.comFacklig representant: Eva Hedberg, Unionen, telefon +46104512611.
Välkommen med din ansökan snarast möjligt, dock senast den 16 juni 2013. Ansökningarna handläggs löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
All eventuell rekryteringshjälp undanbedes.
Publiceringsdatum2013-05-23Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagADITRO AB
AdressADITRO AB
BOX 1102
17222 SUNDBYBERG
KontorsadressLANDSVÄGEN 66
SUNDBYBERG
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 010-451 1000
Jobbnummer 1561559
Observera att sista ansökningsdag har passerat.