Lokalplanerare
Lunds kommun, Skolkontoret, Barn- och skolförvaltning Lunds stad / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lund
2014-12-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lokalplanerare" (publicerad 2016-02-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Skolkontoret, Barn- och skolförvaltning Lunds stad i Lund Lund är en kommun präglad av kunskap, innovation och nytänkande. Staden lockar människor som vill förändra världen. I Lunds kommun arbetar 9000 personer med att skapa bästa möjliga förhållanden för våra 113 000 invånare, våra företag och för alla som besöker oss.
Barn- och skolförvaltning Lunds stad ansvarar för förskola, grundskola och skolbarnomsorg inom Lunds stad. Budgetomslutningen är cirka 1,6 mdkr och antalet anställda uppgår till cirka 2500. Verksamheten är organiserad i 5 skolområden och Lunds skolors resurscentrum. Skolkontoret finns i centrala Lund och du kommer att vara en av medarbetarna inom skolkontorets enhet för planering, uppföljning och utveckling. Du blir en av två medarbetare på skolkontoret som arbetar med förvaltningens lokalfrågor.
Lunds skolors vision; "I Lunds skolor möts kunskap, idéer och utveckling i praktisk handling. Varje elev är huvudperson".
Förskole- och skolsektorn står inför en stor utbyggnad som sammanfaller med ombyggnad av äldre lokaler. Vi söker nu en medarbetare som kan bidra till att utveckla detta arbete inom vår förvaltning.
Publiceringsdatum2014-12-15ArbetsuppgifterSom lokalplanerare inom Barn- och skolförvaltning Lunds stad får du ett självständigt och utåtriktat arbete med stimulerande och varierande arbetsuppgifter. Du kommer att ha ett nära samarbete med såväl cheferna för våra olika verksamheter som med övriga medarbetare på skolkontoret.
Du kommer att arbeta med både strategiska, konkreta och administrativa frågor;
• Analys av lokalbehov och lokalkapacitet i förhållande till skolområdenas demografiska
och stadsplanemässiga utvecklingar
• Övergripande långsiktig lokalresursplanering för förskola och grundskola
• Utvecklande och framtagande av lokalprogram för våra skolor och förskolor
• Bearbetning och analys av barn- och elevprognoser
• Initiera förstudie- och programarbete för enskilda projekt, ex vis tomtutredning, lokalprogram och lokalskiss
• Nämndarbete i form av beredning, remissvar och framtagande av beställningar till beslutade projekt
Om du tycker att vår tjänst som lokalplanerare verkar intressant och spännande och du vill arbeta för att uppfylla vår vision är du mycket välkommen med din ansökan.
KvalifikationerRelevant utbildning på högskolenivå, erfarenhet från arbetsområdet, goda IT-kunskaper, god pedagogisk förmåga och samarbetsförmåga är förutsättningar för tjänsten.
Vi sätter stort värde på att du har god analytisk och kommunikativ förmåga samt har ett engagerat och resultatinriktat arbetssätt. Du måste trivas både med att arbeta självständigt och tillsammans med andra och ha lätt för att knyta nya kontakter. Du bör ha kunskap om och intresse för förskole- och skolområdet.
Vi kommer att lägga mycket stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
ÖVRIGT
Gå gärna in på
www.lund.se ("Utbildning och förskola" + "Grundskola" + "Val av skola") och läs vår lokalplan för BSF Lunds stad, om du vill veta mer om arbetsområdet.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2015-03-01 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-01-11
Ange följande referens när du ansöker: 257/2014
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Nyberg, Biträdande förvaltningschef 046-35 62 16
FöretagLunds kommun, Skolkontoret, Barn- och skolförvaltning Lunds stad
AdressLunds kommun, Skolkontoret, Barn- och skolförvaltning Lunds stad
Box 41
22100 LUND
KontorsadressArkivgatan 5 22100
Jobbnummer 2101238
Observera att sista ansökningsdag har passerat.